Söndag 28/12

Idag har jag varit inne i Georgetown men Nathalie och Johanna. Mysig stad var det och en hel del affärer. Fast det blev inget shoppande för mig idag, som tur var, måste börja hålla hårt i pengarna nu. Eller det får ingå i mitt nya liv som jag återkommer till. Hur som helst så investerade jag bara i ett puder. Och så fick jag en kommentar om mina sockar jag hade på mig som jag fick i julklapp av visst var det mamma. Ett par tjockstrumpor med toffsar på, "Oh, I love those socks, they're so cute", hihi!

I fredags så kom Johanna till mig, så drog vi på bio och såg på YES MAN. Den var väldigt rolig måste jag säga! Sen sov hon hos mig och igår drog vi till Johanna. Först gick vi på ett barnkalas för en av pojkarna som hon tar hand om, åt lite pizza och tårta. Sen gick vi hem till henne, och så gick vi och hyrde Mamma Mia! och så såg vi på den. Sen åkte vi in till Ballston för vi ville se på Bedtime Stories, men så blidde det inte. Vi åkte till Tysons's Corner istället. Det slutade med att jag köpte tre klänningar och ett linne. Hmm..

Och i torsdags var det ju juldagen, den dagen man firar jul här! Vi öppnade de paketen som återstod från julaftonen på morgonen, och innan hade vi ätit risgrynsgröt och ett jättegott svenskt bröd som Emma bakat! MUMS!
Sen var dagen rätt som vanligt, och efter att flickorna sovit middag åkte vi iväg till Earls släkt och åt lite mat och så. En väldigt trevlig och mysig släkt av det jag såg!

Då kommer vi till mitt nya liv då... Enda sen julafton har jag ätit så himla mycket godis hela tiden! Jag har knappt motionerat.. Och sen så har det blivit väldigt mycket handla, både över internet och på riktigt så att säga. MEN, efter nyår ska jag börja mitt så kallade nya liv. jag kan inte påstå att det ska bli något nyårslöfte eller så. Jag ska bara bli lite hälsosammare och vara lite sparsammare! Så får jag se hur länge jag klarar det, jag måste i alla fall hålla mitt sparsammare jag till April då Sannemaräng kommer!
Jag ska i alla fall bara äta godis en dag i veckan, vilket får bli på lördagar! Jag ska försöka gå ut p en promenad varje dag, beror på hur mitt ben känner sig ibland. Och jag ska inte handla mer än nödvändigt. Detta ska jag alltså börja med efter nyår, på torsdag blir det då? Uhj, kanske man kan äta sig less på godis? I så fall vore det bra!

Idag har jag varit såå himla trött alltså! Trots att klockan bara är halv nio så tror jag att jag snart ska koja. Dödstrött, men sen så har det ju varit ganska mycket håll i gång den senaste tiden. När vi var i Georgetown idag så alltså, jag vet inte, men jag var så otroligt trött och varm, var ju typ 20 grader här idag. jag hade kunnat somna där jag gick, så trött var jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0