Tisdag 9/12 Busy Weekend

Okey, helgerna är till för att vila upp sig va? vad jag har förstått. Men efter den här helgen var jag tröttare än vad jag var i fredags efter en jobbarvecka. Men kul har jag haft, och det är väl det som är huvudsaken?!
I lördags så åkte jag med familjen in till DC för det var en julfest på värdmammans jobb, sen beställde vi mat på Burger King och for hem och åt det. Efter det tog jag bussen till ett av de Starbucks som finns här omkring och mötte upp Dani, Lova och en som heter Erick. Vi skulle åka skridskor, sagt och gjort! Det var även typ tre stycken till killar som hängde på. Ojoj, på ostadiga fötter klev jag ut på banan och det var lite halvvingligt från början, men eftersom blev jag allt stadigare! Och, jag gjorde bara en vurpa! Haha, vet ju inte hur man stannar så.. Alla sätt är bra utom dom dåliga..
Men hela tiden där så var jag lite halvorolig, min au pair telefon var nämligen borta. Woops.. antingen så var den på Starbucks, eller så i bilen vi åkt. Jag hade i alla fall turen att få tillbaka telefonen, och jag trodde att den var i bilen då jag fick tillbaka den. Men dagen därpå sa min värd mamma att jag mäste åka till Starbucks och hämta telefonen för dom hade ringt, haha. Jadu..
Efter skridsko åkningen åkte vi till ett sånt där amerikansk diner. Det var kul, det var liksom så som på film. Och det var till och med en sån där liten spelgrej på varje bord!

I söndags åkte jag in till DC för att möta upp Nathalie runt elva. När jag kom dit hade hon köpt oss varsin varm choklad. Det var väldigt bussigt, jag höll på frysa häcken av mig så glad blev jag! Vi gick i alla fall för att kolla på Madame Tussauds vaxdockeutställning! Det var så himla häftigt måste jag säga. Och ibland visste man seriöst inte om det var en riktig människa eller om det var en docka. Speciellt med en kille som satt vid en dator och n tjej som stod och knäppte kort (de var dockor upptäckte vi i alla fall)! När vi gått igenom det hela så var vi tvungna att köpa varsin souvenir i form av ett pris och såklart sätta våra namn på det!



Jag och Obama



Jag och, nån (?)


Efter detta så åkte vi hem till Nathalie. Så fick jag träffa hennes lilla familj. Det var trevligt. Mysig lägenhet måste jag tillägga!! Och så hade dom ett doftljus så det luktade mumma i hela lägenheten! Så planerade vi om våran NY trip! Vi åker buss 3.30 på morgonen (lördag den 20:e) från DC in till NY vilket kommer väl ta typ 4 - 4,5 timme. Kommer vi till Chinatown så vi får väl ta metron eller en taxi in mer till centrum så att säga, typ Central Park. Får vi gå och se oss ommkring i det juliga New York. Om det blir en Broadway Show ska vi prata mer om i helgen. Menar, biljetterna är inte de billigaste, men jag är på i alla fall ;)

Åh igår, fick jag post av farmor! Jag blev så glad, hade inte förväntat mig det liksom. Jag fick tre stora marabou chokladkakor (äter mer marabou när jag är i USA än i Sverige) och ett brev och ett litet julpynt i form av en röd liten julbock med ett hjärta i! den hänger nu i min taklampa!

Även fast det ännu bara är December så vill jag att Sannes födelsedag i April ska komma så hon kan få en flygbiljett hit till mig! Inte för någon kanske vet det än att hon ska önska sig det (om du inte ångrar dig), så hoppas jag i alla fall innerligt! Kom kom kom :D en flygbiljett är ju kanske inte det billigaste, men det är ju det enda du behöver + lite fickpengar! Det kommer bli susen, jag lovar!

Innan jag slutar måste jag bara säga att jag saknar min Kenneth oerhört! Snart har det gått ett fjärdedels år som vi inte setts, men, då är det snart bara tre fjärdedelar kvar! Det här kommer gå bra och vi kommer klara det. Och kom ihåg att Du är den enda jag vill ha! Puss på dig!
Sen så är det ju inte bara Kenneth jag saknar, utan förmodligen är det så att de som saknar mig saknar jag. Eller? Det finns väl kanske de som inte saknar mig men som jag saknar? Men det vet jag inte, och om, så får jag ta det med en nypa salt. Hehe. Nej gud vilket babbel det här blev, vet ju knappt vad jag surrar om.
Det jag ville säga är att jag kan inte rabbla upp alla jag saknar, och jag kan inte bara säga vissa av de som jag saknar av den anledningen att det skulle kännas dumt mot de jag inte tar upp. Okey, det här blir vara värre och värre, kommer ju ingen vart. Men, mina Nära&Kära! Vi får nöja oss med det!

Rabbel babbel

Kommentarer
Postat av: kenka

Vart glad när jag läste det du skrev om mig :$ Hu, jag saknar dig med och det är så pass mycket att ord inte kan beskriva känslan liksom. Hur som helst, det har snart - eller om 12 dagar gått en fjärdedels år och jag kan säga redan nu, ska du åka iväg igen så ska jag följa med! Klarar inte av att vara utan dig såhär länge :( Jag ÄLSKAR dig!

2008-12-10 @ 07:44:11
Postat av: Frida

Vad bra att du blev glad älskling :) Men, du har ju redan klarat aV så här länge :P Nu är det bara ett liitet tag kvar vännen!

2008-12-10 @ 20:53:14
Postat av: kenkis

Ja, eller - man kan se det på lite olika sätt. Det är iallafall inte lika länge kvar som den dagen du åkte :) Du är mitt ALLT!

2008-12-10 @ 23:50:44
Postat av: Frida

Hehe ne det är det inte ;)

2008-12-11 @ 04:03:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0