Lördag 22/10 Födelsedag

Idag så har A fyllt år, så i eftermiddag grattade vi henne med mat, tårta och presenter! Det enda hon pratat om är tårta, och hon åt mest tårta av oss alla. Tårtan var väl rätt okey, men jag har kommit i underfund med att tårtorna ser vääldigt goda ut, men i själva verket är de inte såå goda som man kan tro. De består av en typ sockerkaka med nåt utanpå och är väldigt söta. Hemmagjorda är så mycket godare, med marsankräm och sylt på! Och riktig grädde.
Annars idag så tog jag mig en promenad in till staden för att göra det efterlängtade besöket på banken för att äntligen lösa in checken! Sedan gick jag och snurrade omkring och innan jag gick tillbaka hem stannade jag för lunch på McDonald's, hihi!

Tänka sig att det nu gått två månader sedan man lämnade Sverige för dett år här i USA. Tiden har flytit på, dock lite långsamt vissa stunder, men överlag har den gått i rätt normal takt, tror jag. Bla bla :P Jag måste försöka att inte tänka så, jag måste ta vara på det här som jag så väldigt gärna har velat göra!! Men det är svårt att låta bli när man saknar. Aja. Hur som helst så är det nu "bara" tio månader kvar tills jag får träffa min älsklings Kenneth och Charlie och alla andra som står mig nära! Förhoppningsvis får jag träffa mamma tidigare om hon kommer och hälsar på mig här, som skulle vara mycket roligt!

Nu är klockan 22.50 och jag tror jag ska ta och sussa snart så jag får nog med sömn, blir inte riktigt några sovmornar då jag vaknar ungefär samma tid som flickorna, av deras röster.. Men men, jag hoppas jag vänjer mig och kan sova längre med tiden. Men jag får ju i alla fall ta vara på den lediga dagen!

Kommentarer
Postat av: nathalie

JO, det skulle jag faktiskt vilja :)

2008-11-24 @ 13:25:15
URL: http://dealskardig.blogg.se/aupair

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0