Första veckan hos familjen

Nu har det gått sisådär en vecka sedan jag kom till min nya familj. Det har varit en reativt tuff vecka, man måste lära sig nya rutiner, ett helt nytt ställe att orientera sig i, nya människor, nytt land oxh just det ansvaret att ta hand om andras barn! Men som en god vän sa till mig "...Det är inte alla som får uppleva det som du gör nu! Du är stark nog att klara av det här, de vet jag och många fler![...]". Det värmde och det gjorde så att jag kände mig strakare, tack tack tack! Jag blev så glad!
Idag har jag och familjen i alla fall varit på host family event, ett möte på en farm för host families och au pairer. Det var underbart väder, solen sken och det kändes som sommar och dom där irriterande knorten fanns där. Sedan lunchade vi ute på gården!
Nu ska egentligen flickorna ligga och sova, men jag tror varken att dom ligger eller att dom sover, eller jag vet i alla fall att dom inte sover för dom pratar med varandra och sjunger. Låter så gulligt, speciellt då minsta flickan inte har riktigt samma ordförråd och uttal som hennes syster. Men dom låter glada i alla fall!

Kommentarer
Postat av: kenka

Du är den starkaste människan i hela världen! Och jag vet, att hur många motgångar som än möter dig, så kommer du att klara av dom vännen! Jag älskar dig!

2008-10-05 @ 22:01:19
Postat av: Frida

Åh jag hoppas du har rätt vännen!! Älskar dig med!

2008-10-07 @ 21:32:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0