Lördag 25/10

Igår efter jag slutat jobba, vid sisådär tio, tjugo över sex så tog jag bussen in till Bethesda. Där skulle jag möta upp Johanna som skulle komma med metron. Hon kom väl kring halv åtta. Då tog vi bussen hem dit jag bor, så fick hon se huset och flickorna. De var väldigt nyfikna på henne, men väldigt blyga. Sedan tog vi bussen till shoppingcentret, har ju aldrig åkt buss dit och så var det mörkt. Så när vi hade åkt ett tag och jag kollade var vi var så trodde jag vi åkt för långt, vi satt ju mest bara och skrattade så jag hade ingen koll om hur långt vi hade åkt. Så vi drog i snöret och hoppade av. Men se där, vi hade inte alls åkt för långt, kom en buss i samma rikting som skulle dit vi skulle, men då hade vi gått över vägen så den hann vi inte ta, haha. Så vi började gå, och så kom vi till ett buss stopp och man ska ju ha tur ibland, kom det en buss som skulle till shoppingcentret. Ojojoj. Kom vi dit, hade inte så mycket tid på oss, så vi kikade lite först bara, sedan åt vi på Burger King och sen skulle vi skynda oss ut och ta bussen hem, men precis då vi kom ut såg vi bussen till Bethesda gå, men då kunde vi gå in och köpa ett par koftor av nå slag som vi sett. Så då bar det in till den affären, blev en vit för mig och en röd för Johanna, skitskön och alldeles lurvigluddig innuti :D



I väntan på bussen som skulle ta oss "to the shoppingtown"



Tröjan som jag köpte för 40 dollar : )


Idag ska jag åka in dit igen och kika lite och köpa present åt lillebror som fyller två snart! Får se hur långt pengarna som jag har kvar räcker, om det blir nå mer åt mig, hehe.


Då har man varit och shoppat lite då. Blev måttligt irriterad när jag väntade på bussen. Den skulle komma 12.53, jag avr där 12.50, jag väntade, väntade och väntade, men det kom ingen buss, måste ha väntat iaf 20 minuter, och det är såna där bussar som går varje halvtimme. Och ja, man ska ta vara på turen, jag tog vara på den igår vilket var bra för idag stod jag och väntade i REGN!! Måttligt glad jag var, men tillslut kom jag dit jag ville i alla fall och då blev jag gladare.
Jag införskaffade ett par nya byxor, som dock är lite förstor på vaderna så de "faller ner", så jag måste sy in dom där nere så de håller sig vid knäna, problemet är bara att vi inte har någon symaskin, hmm. Sen köpte jag tre stycken långärmade tröjor, tyckte jag behövde långärmat, en trekvarts tröja och två t-hirts. Köpte en hud lotion, och lite annat smått och gott som syns uppe i hörnet på bilden här nedan. Köpte även present åt Charlie. Men det får inte vara med på bild, inte ännu i alla fall.
Dagen har varit bra, det enda som fattades var någon att gå och surra med, men ganska skönt att gå omkring själv med och utforska lite i egen takt och så.
Haha, när jag stod och väntade på bussen, innan jag hade gått ut så kom det fram en man, medelålders om inte lite äldre. Han kom fram till, han var på väg förbi liksom, och så sa han "you're so beautiful". Haha, jag ba "ehm, thank you", sen gick han. Åh herregud, jag säger då det.


Dagens inköp : )

Kommentarer
Postat av: kenkis

Den dära koftan var jättefin :D Ser supermysig ut ^^

2008-10-25 @ 22:24:25
Postat av: Frida

Till kenkis:Ja eller hur?! :D den är supermysig ^^

2008-10-26 @ 01:46:09
Postat av: johanna

haha att jag aldrig blir rba pa bild :S maste nog ga kurs, om det nu hjalper! Tack forresten for den sjukt flummiga kvallen, nasta gang blir det bio?

2008-10-26 @ 02:20:17
Postat av: johanna

haha tack for en sjukt kul kvall! nasta gang bio? borjar tre i morgon till atta :( men ska se nar ajg ar ledig next time! :D

2008-10-26 @ 02:23:30
Postat av: Frida

Till Johanna: Mäh du blir väl visst bra :D Tack själv, skitkul, och du, jag hittade var alla matställen i mallen är ;O ja nästa gång bio :D Och om vi är lediga dagen efter eller nåt kanske vi kan sova hos varandra, om det blir sent alltså :)

2008-10-27 @ 01:04:01
Postat av: johanna

yesy, bio blir det, sova sjalvklar hos dig eller mig? jhag ar ledig pa lordag :D kanske kan dra ett museum da ? ;D Vi maste ju fira halloween tillsamnmans ? det ar pa fredag jag slutar 4.30 da ring nagon dag! kram

2008-10-27 @ 17:04:23
Postat av: Frida

Till Johanna: Hmm, kanske hos dig i så fall, beror ju på när men eftersom vi håller på flytta och så nu ;/ Ah okey, nice! Vi tar afrikamuseumgrejset då eller? om vi skulle köra listan uppifrån och ner? ;P kan vi kanske gå på det där zooet också :)

2008-10-28 @ 00:37:24
Postat av: J

klart helt klart :) ring pa fredag !! elelr sa ringer jag dit, nagon gang pa dagen :)

2008-10-28 @ 14:54:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0