Torsdag 23/10

Igår så var det en månad sedan man kom till USA, tiden har både gått snabbt och sakta. Så jag antar då att tiden har gått fram ganska normalt? På sätt och vis vill jag att den ska gå snabbare så jag får komma hem och träffa alla och utföra massa mysiga framtidsplaner. Men när det börjar närma sig hemkomsten så kan jag föreställa mig att jag tycker att året har gått snabbt och att en del av mig vill stanna kvar.

Igår när jag skulle sova slog det mig att det enda som varit detsamma genom alla år, har förändrats. Att farmor och farfar flyttat. De har alltid bott på ett och samma ställe som jag, som vi barnbarn funnits i alla fall. Det känns så sorgligt på något sätt. Men som tur är så är det fortfarande dom i alla fall. Men det man ser framför sig då man tänker på dom, platsen man ser, den stämmer inte längre liksom. Nu bor de i en lägenhet i stan, vilket är väldigt skönt för dom. Slippa husskötseln, eldning och ja, de får mycket närmare till att handla. Jag ser huset, gården, piren i sjön framför mig. Golvet, mattorna, gardinerna, julgardinerna som alltid varit desamma genom åren, blå rummet, skafferiet, kökssoffan, allt sånt ser jag framför mig när jag tänker på farmor och farfar. Suck, känns tomt att tänka på att just det kommer jag inte få se mer. Men det är fortfarande farmor och farfar!!

Imorgon ska jag vara med Johanna igen, ser jag framemot. Hon ska komma hit, vi ska väl äta någon middag någonstans, sen får jag väl visa henne där jag bor och så får vi se ifall vi har tid att åka till shoppingcentret. Hoppas. Annars åker jag dit på lördag. Det får bli bio någon annan kväll, förmodligen då hon inte har skola eller jobb tidigt dagen därpå!

På söndag ska jag träffa Nathalie i DC, träffade henne på Arlanda när jag skulle flyga till USA. Och vi hade turen att hamna i samma klass, och hur stor är chansen egentligen att den man träffar på där som också ska som au pair ska till ungefär samma ställe som man själv. Menar, USA är ju ganska stort. Och samma sak var det ju med Johanna, som jag träffade i Stockholm på visumdagen. Men glad åt det, det är jag. Hmm, alla vi tre borde ju kunna träffas någon dag :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

tycker jag later som en toppen idee att traffas alla tesammans :D

2008-10-24 @ 01:53:03
Postat av: Frida

Till Johanna: Ja eller hur, skulle va kul :) Kan ju gå och fika eller nåt dylikt ;)

2008-10-24 @ 19:46:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0