Långfredagen 10/4

Vilken härlig fredag det varit hittils i dag! Vi har ca +20 grader och det är bara, jätteskönt! Hörde också att ni där hemma haft finväder idag, med ungefär samma värme, det var kul att höra, man blir ju på så mycket bättre humör :-D
Hur som heslt så trodde jag inte att det skulle vara så här skönt imorse. Det var ju rätt varmt, men det var mulet och det såg ut som att det skulle kunna börja regna vilken sekund som helst. Så vid tjugo i tio skyndade jag och flickorna oss iväg till lekparken så att de skulle hinna springa av sig en del innan det eventuellt skulle börja regna. Men, så blev inte fallet, blev ju bara bättre och bättre. Så vid kvart i tolv åkte vi hem igen för att äta lunch, vi var alltså på lekparken i nästan två timmar :-) Upptäckte även att det fanns en bajamaja där, vilket var väldigt tur, annars hade jag nog inte kunnat stanna så länge med flickorna. Och den var inte ofräsch som jag hade trott, var beredd på värsta stanken och så, men det luktade inget!
I alla fall så var det så skönt att vara där och kolla på flickorna medan de for runt och lekte, och så lekte de med en lite större flicka som nästan var 6 år. Det var två nadra flickor i samma ålder också, och först försökte Alice leka med dem alla tillsammans (de större flickorna var nämligen kompisar, och två av dem syskon). Och hon den äldsta sa liksom först "I'm the oldest, I'm making the rules" och sen tror jag att hon sa något i stuk med att de ndra flickorna (Alice ochClara) var för små för att typ leka med dem. Men det slutade i alla fall med att hon for omkring och lekte med Alice och Clara, mest Alice. För Alice var den som sprang först till en sak, och sen den flickan och Clara efter. Alice är verkligen en ledartyp, så kul att se, hon har en sådan stark personlighet, och hon är liksom bara 3 år (och fem månader) gammal! Hon är liksom så, ursäkta mig men jag kommer inte på något annat ord än outgoing.
Och på tal om de där flickorna så tror jag att de kom från England, hörde deras mammor prata, och jag bara älskar den dialekten, jag tycker man blir så glad av att höra den :-D
Sen i alla fall när jag tyckte att det var dax att åka hem så var det så svårt, flickorna hade det ju så kul tillsammans och jag ville inte åka egentligen, och jag sa åt dem att säga hej då till den andra flickan, men det gjorde de inte, så jag lät dem leka ett tag till. Tillslut fick jag säga att vi måste åka hem, och se om Catherine hade kommit. Och då blev det fart på speciellt Alice.
Ja i dag har vi alltså haft besök av Emmas kompis Catherine. Hon var här för lunch, det var trevligt. Vi satt ute på verandan och åt lunch, något nytt recept som Emma provade för i morgon, mycket gott var det. Tycker det är kul att Emma gillar att laga mat och prova nya recept och så :-D Och så åt vi efterrätt med, även det något nytt recept, och det var underbart gott! Mums! Längtar till i morgon då vi ska äta påskmat, och så ska Emma prova ett till nytt recept på en chokladtårta, *dreggel*. Har sett receptet, och den både verkar och ser riktigt utsökt ut!

Just nu sitter jag ute på verandan, ville passa på att sitta ute medan det fortfarande är varmt och lite soligt, man vet ju aldrig hur länge det håller i sig. Stod i tidningen att det skulle regna i dga, och även i morgon, hoppas inte...
Sen är jag faktiskt även klar med tvätten, och den är ihopvikt med. Skönt, för då slipper jag pyssla med det sen! Fast, jag vet ändå inte vad jag ska pyssla med i stället.

Jaja, nu är det snart dax för mig att gå och skära upp lite frukt åt lilla Clara eftersom hon har simskola i dag! Och tänk, snart är det helg, och ledigt! Underbart skönt, och underbart skönt att det varit en sån underbart skön dag denna sista jobbardag på en vecka!

Haha, fattar inte att Sanne snart kommer. På söndag, jisses, är deet sant? Känns inte som så, att hon kommer komma liksom :-D Ojoj, kan liksom inte föreställa mig, gud vad jag längtar! Fast, det har väl ingen gått miste om?! Och Sanne, glöm inte tekakorna!!! ;-P

Just ja, hade även i natt en rätt skum dröm. Drömde att jag låg i gräset på typ en kulle, med, kan det ha varit du Ailin? Jaja, så kom det en Ekorre, halvt förbi flygande alldeles ovanför marken. Den var död, magen var uppsnittad och ja, den var likom tom, var bara som ett skal. Så sa jag till Ailin, kolla liksom, vad hemskt. Men ja, hon kollade och brydde sig inte, var väl som vilken ekorre som helst. Och då levde den, den gick omkring, och jag vet inte om den fortfarande hade uppsnittad mage eller om det ja, var en helt vanlig levade ekorre sen? Skumt. Vad kan en sån dröm betyda?

Kommentarer
Postat av: kenkis

Tihi, ekorren betyder att du kommer äta något snart som du får bajjasjukan av :O Huhu. Älskar dig!

2009-04-10 @ 22:54:56
Postat av: SannePrutt

Värme gillas =D Men du! Du kommer och tar emot mig på flygplatsen vah?! =O AHAHA har fortfarande inte sett skymten av nå tekakor, men de finns säkert hos pappa xD Ska genast skriva upp de på min lista ^^

2009-04-10 @ 23:46:12
Postat av: Frida

kenka: Haha hoppas inte du har rätt ;P



SannePrutt: Haha men klart att jag kommer till flygplatsen ;O Terminal 1, om jag har fattat rätt ;D

2009-04-11 @ 00:27:17
URL: http://nannafrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0