Lördag 11/4

Mmm, vi hade en riktigt god påskmiddag i dag! Först åt vi förrätt, var något som jag inte riktigt vet namnet på, något med filoflarn i alla fall! Sen till huvudrätt åt vi lax på saltbädd, potatisgratäng, sallad och bröd i form av kycklingar, eller fåglar åtminstone. Och till efterrätt åt vi den utsökta chokladtårtan. Den var verkligen underbar, bland det godaste jag ätit!
Sen var det påskäggsjakt för flickorna, och när de hittat sina påskägg tog Earl även fram en påskpåse åt mig fylld med godis, choklad och jellybeans! Då blev jag glad! :-D
Sen hjälpte jag till att stöka undan lite och när jag hjälpt till tillräckligt åkte jag in till DC för att träffa Nathalie med familj (hennes svenska), hade tänkt att se på fyrverkerierna. Men när jag väl kom fram, ca 25 minuter efter att de började möttes jag av en folkström. Då var det alltså redan över. Heja! Men det gjorde inte så mycket, jag mötte i alla fall upp Nathalie och hennes familj, var trevligt! De verkar mysiga :-)
Nu har jag nyss ätit lite kvällsfika bestående av en muffin (eftersom jag inte orkade någon efter tårtan) och lite mjölk. Mumma! Gud vad tjock jag håller på bli! 100 kg, minst!


De här söta småbrödfåglarna ville man ju inte äta, egentligen. Men goda var dem ;-D



Förrätt!



Huvudrätt, och se hur den lilla fågeln tittar ner på min mat!



Efterrätt!


 
Mitt påskgodis :-D Jag är verkligen dömd till att bli en tjockis! ^^



En glad och busig Nathalie! Har vi babblat på en massa, och inte hann vi babbla klart heller innan hon var tvungen att hoppa av metron. Tänk vad mycket man har att snacka om då man inte träffat varandra och knappt pratat heller för den delen på ca en vecka, till och med lite mindre! Vi som annars pratar med varandra varje dag, i princip.



Och så mitt lilla kvällsmål :-D


Ne, vad sägs om några sit ups och benlyft innan sängen?



I morgon,
då kommer äntligen min kära kusin. I morgon, fatta :-D Kan inte tro det!

I dag har det bara regnat och regnat. Fast nu verkar det ha blivit uppehåll. Vilken tur, hoppas det håller i sig eftersom jag ska in till DC sen och träffa Nathalie och hennes familj, och se på fyrverkerier!
Och i dag hade jag min engelska klass, och eftersom mina sulor på skorna nötts ut så fick jag ha blöta fossingar (hälar). Great. Måste införsaffa ett par nya dojor! Hur som helst, de första 20-25 minuterna så var det bara jag där, så jag och läraren satt och snackade lite, om typ Sverige och Abba och så :-P Sen kom en annan in och efter ytterligare ett tag ännu en annan, och sen inga fler. Så vi var tre stycken i dag, vilket kändes ganska bra. Då har man liksom mer kontakt med läraren och så, alltså, men kan disskutera mer tillsammans, hela gruppen. Tiden gick rätt snabbt, vi pratade en del om droger och kroppsbyggnad och, ja lite olika saker. Var rätt kul :-) Och nu har halva tiden gått, bara fyra lördagar till, så ska jag ha skrapat ihop 3,6 credits!

Nu sitter jag och väntar på påskmiddag, fast det är dryga timmen kvar tills vi ska äta.
Längtar efter att prova chokladtårtan! Ska se om jag kommer ihåg att ta nå kort, har i alla fall ett kort på några muffins till flickorna ifall de inte tycker om tårtan, för att den har konjak i sig! De ser både giftiga och goda ut :-D




Så kan ni få två bilder på mig med, en i svartvitt och en i färg :-)


Kommentarer
Postat av: kenka

Hoppas att ni har en underbar vecka nu! :D Och du. muffinsarna såg supermummsiga ut, precis som du ;D Tihi. Älskar dig!

2009-04-11 @ 23:42:13
Postat av: kenka

Åh, maten såg hur god ut som helst!! :O GUD jag vill med ha!!

2009-04-12 @ 12:21:29
Postat av: A

hur mycket väger du nu? ;P

2009-04-12 @ 13:30:43
Postat av: Frida

A: Ställer jag mig på vågen går den nog sönder ;P

Kenka: Mhm det var hur gott som helst :D

2009-04-12 @ 17:37:51
URL: http://nannafrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0