Söndag 5/4

Vilken otroligt grymt härlig dag det har varit i dag!
Vid halv ett träffade jag Amanda och så åkte vi in till Mallen i DC för att ligga och sola. Fast först var jag tvungen att gå in på en CVS butik och köpa några kakor!
Sen gick vi vidare, och så slog vi oss ned rätt nära Washington Monumentet, åt några kakor och sen la vi oss och badade i sol! Efter lite mer än en timme, då det kommit fram lite moln bestämde vi oss för att gå och bada fötterna i poolen vid World War ll Memorial. Vattnet var kallt! Men vi satt där, mumsade lite gott och bara njöt av solen som kommit fram igen. Vi måste väl ha suttit där i någon timme.
Sen gick vi mot Lincoln Memorial och kikade, men vi gick aldrig upp för det var så mycket folk! Så gick vi och strosade runt lite, och slutligen så åkte vi hem. Jag har mått så himla himla gott! Var ungefär som svensk sommar! Skickade iväg några tankar hem ;-)
Kan ju även passa på att meddela att i sommar, juli och augusti kommer det vara så varmt så att vissa dagar kommer man inte ens att kunna gå till lekparken ;-S Så, man får verkligen passa på att njuta nu!
Men, det var nog i alla fall tur att vi inte låg och solade mer än vad vi gjorde, för jag har bränt mig. Alldeles röd i fejjan ochpå axlarna, alldeles varm. Men mig gör det inget, hellre det än inget alls, för då vet man att det tagit :-D
Det blev en del bilder tagna i dag med, så:


Då har vi bäddat ut oss och är redo för sol!



En solandes Amanda



Underbart!





World War ll Memorial





Fossingarna fick bada en stund!











Lincoln Memorial







Checka in mucklerna! Man ska vara stolt över det man har?! ;-D haha







Solen har visst tagit en del. Blir ju bara mer och mer, min högra överarm är ju alldeles röd nu med. Men, det är OK!



Dessa två bilder är från igår på oss alla tre. Fick av Amanda!'


Ne, nu är det snart dax för mig att gå på bio, "Fast and furious".



Börjar
med att säga GRATTIS till Jennifer Gradin som fyller hela 20 år i dag, grattis grattis :-)

Sen så kan jag ju meddela att det nu bara är 1 vecka kvar tills Sanne kommer. Känns helskumt att det helt plötsligt är så lite tid kvar, gud vad jag längtar :-D

Sitter just nu i sängen, klockan är kvart över tio, och jag har inte klivit upp än, har varit vaken i lite mer än en timme. Hade nog kunnat sova längre om inte öronen börjat ömma av öronpropparna :-P Nåja, sitter här i alla fall och är hungrig. Men jag kommer mig inte för att gå ner och äta frukost. Sitter och väntar på att familjen ska gå ut, tror de ska till lekparken, och då ska jag ta och pallra mig ner och laga ihop lite mannagrynsgröt, tror jag :-) Jag gillar att ha en lugn morgon, sitta och äta i lugn och ro, varav jag väntar tills de åkt.

Är en fin dag i dag med, ser inga moln, men jag tror att det blåser lite. Jag undrar hur varmt det kan vara ute i dag, förhoppningsvis varmt och skönt, så jag funderar på att åka ner till mallen och sola :-D
Okey, det är bara ca 12 grader, just nu i alla fall!

Nåja, tänkte ta och lägga upp bilder från gårdagen nu när jag har massa tid :-)


The White House



Jag framför Vita Huset



Nathalie och jag!



Så kom vi in på Cosí där vi skulle äta lunch. Men det blev inte som vi tänkt oss när de inte serverade något varmt. Först hade vi tänkt beställa en varm macka, men det gick inte, så pizza, ne det gick inte heller och då sa de att de inte serverade nå varmt (hade de inte kunnat säga det från början?), så det slutade med en jättegod sallad för mig, inte sista gången jag åt den :-)



Det var verkligen mycket folk ute, här ser man kanske inte så bra, men trappan till Lincoln Memorial är smockfull!



Bara för att jag tycker den här bilden på Nathalie ser så kul ut :-D



World War ll Memorial



Cherryblossom! ser det inte mysigt ut?! :-D



Dammen som alla körsbärsträd är runt






Jefferson Memorial



Haha, fick ett hårstrå i ögat! Men andra gången gick det bra!



Nathalie och Amanda



Jag mitt under all blomning!












Var ju bara tvungen :-D









Washington Monument






Färgglada blommor!



Sen blev det glass i stora lass!



Bara för att jag tycker att fötter känns somrigt!

Kommentarer
Postat av: Eva W

Å vilka härliga bilder! Man längtar till sommaren! Fantastiskt med alla körsbärsträd. Luktar de gott också?

2009-04-06 @ 08:30:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0