Förvirrad

Känner mig helt konstig i både knopp och kropp just nu. Jag tog en tupplur för jag var så trött, och vanligtvis brukar jag inte sova så himla länge, kanske 20 minuter. Men nu tror jag att jag slumrade till i ca en timme eller nåt. Och så vaknade jag och for upp med ett ryck. Seriöst, jag var helt borta. Fick typ panik för jag såg att klockan var närmare halv fyra och jag visste inte om jag hade kommit ihåg att lämna eller hämta Alice eller om det var Clara på förskolan... Och jag var liksom tvungen att tänka, det är torsdag idag vah, vilken betyder att de brukar va i skolan. Efter en liten stunds paniktänkande kom jag på att jag hade båda två här hemma... Sen kände jag mig alldeles snurrig i huvudet och tung i hela kroppen, halvt illamående. Men det var himla skönt att sova! Det dumma är ju att de inte haft skola på hela sommaren, Eller jo Clara men det har ju alltid varit Sharon som tagit henne dit och om två veckor börjar hon liksom den riktiga förskolan. Förstår inte vad som försiggick i min skalle :-P

Förmiddagen har varit helt OK! Strax efter nio åkte jag och flickorna iväg till lekparken. Och efter ett tag där gick vi iväg en liten bit och kikade på massa hästar som står i närheten. Flickorna tyckte det var jätteintressant och kul, tyckte vi stod där hur länge som helst. Och så klappade de till och med en häst. Det roliga var att när vi var på väg tillbaka och mötte en liten liten hund som kanske gick till knäna på dem eller nåt, vart Alice livrädd för och typ skrek. Och då hade hon nyss vågat sig på att klappa en häst utan några problem?... Jag vet inte varför men de är jätteskraja för hundar, trots att de har haft hund förut...
sen så vart det biblioteket en stund och sen hem för lunch! Enda jobba var väl värmen. Eller fuktigheten borde jag väl säga. Hatar att man känner sig så "stickig", kletig...

Och i dag fyller kära host dad år. Så ikväll blir det nog god mat och gott fika skulle jag tro :-D inte helt fel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0