Vilken natt...


Var riktigt mumsmums igår! Jag käkade Garlic Noodles med Kyckling, yummy!



Vi hade riktigt trevligt, och Nathalie beställde sin första lagliga drink här i landet - supergod!



Till efterrätt delade vi på en jättesmarrig cheesecake!!!




Idag promenerade vi in till Bethesda för att gå till posten och sen käka frukost (mer brunch, eller till och med lunch?) på Bethesda Bagels. Mycket gott!



Första kortet tog vi själva, så gick det förbi en gubbe som erbjöd sig att ta kort så...

Sen gick vi hem igen. Vi har alltså promenixat i cirkus en timme idag, och det har varit så varmt och skönt! Lite för varmt i solen, när vi kom hem hade vi 28 grader i skuggan! Behagligt. Haft värsta sköna sommarkänslan idag!

För övrigt kan jag upplysa er om att jag inte sovit mycket alls inatt... Eftersom jag inte hittade luftmadrassen så fick jag och Nathalie dela säng, och jag skulle väl tippa på att det är en 90cm säng... Det var trångt och varmt. Jag låg och verkligen försökte sova, måste ha hamnat någon stans där mitt emellan, men tillslut fick jag nog. Jag klev upp och försökte sova på golvet, på en filt, och då var klockan typ tio över tre. Kan upplysa er om att vi släckte lampan runt tio över tolv. Kvart i fyra gick det inge mer, jag låg bara och tänkte, på pengar och hur hårt golvet var. Så det slutade med att jag bar ner filten, kudden, mobilen och öronproppar ner till källaren för att sova i soffan. Och jag lyckades faktiskt somna, med en del småjobbiga drömmar. En handlade om att jag låg där i mörkret och tänkte att om jag tittar kommer jag att få se ett spöke, och jag visste att det fanns där. Och jag kunde liksom se hur gestalten kom närmare och närmare tills jag bara såg ett stort lummigt ansikte stirra på mig. Det var jätteobehagligt.
Runt åtte kanske, så vaknade jag och kunde inte somna om. Vad var det för fel på mig?? Men mina öron värkte efter öronpropparna men jag kunde inte ta ut dom för då skulle jag ändå inte kunna sova för dels så låter luftgrejen så himla mycket som står där nere och dels så hade alla barnen vaknat.. Emma blev ganska förvånad då jag kom upp från källaren inlindad i filt med kudden och ja, nyvaken typ. Hehe.
Vilken natt, men ändå har jag inte varit så spertrött idag, än i alla fall, även fast det inte blev många timmars sömn inatt. Jag får väl ta igen det inatt stället, då tydligen madrassen låg där den alltid legat, om jag orkar blåsa upp den...

Hmm, tror nog att Nathalie har däckat på min säng nu...

Kommentarer
Postat av: kenka

Hörreduru! Låt bli att äta såntdära.. var det inte du som skulle bli bättre på det? :P

2009-08-16 @ 07:49:59
Postat av: Frida

Men det var faktiskt helg :D

2009-08-16 @ 17:08:21
Postat av: Anonym

Spelar ingen roll! Fy påre!

2009-08-16 @ 22:40:28
Postat av: nathalie

Jag syftade på att vi skulle hålla detaljerna för oss själva ^^ Men det lät bättre att vi tar de senare. haha.. och det var både din siesta för du var så söt när du sov och mitt samtal med söt. haha.. har du något att tillägga från helgen?????? ;)

2009-08-17 @ 16:09:55
URL: http://dealskardig.blogg.se/aupair

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0