Utomlandskänsla

Vilken utomlandskänsla jag fick när jag klev utanför dörren nu ikväll, vid kvart i nio. Skulle ut på en kvällspromenad. Det var varmt (som vanligt), lite halvfuktigt, mörkt och syrsor som spelar högt precis överallt! Låter som vattenspridare eller nåt. Gillar känslan!
Men under dagen är det inte lika härligt, i och för sig känns det ju lite för varmt under kvällen med men nu är alldeles för varmt under dagen. Ännu värre blir det för att det är som lite fuktigt i luften, var ute en sväng idag efter lunchen, fick gå in igen efter några minuter. Känns som att man kliver in i ett växthus som solen legat på hela dagen, typ.

Så i dag var ju Sally här igen. Förmiddagen har känts lång. Trodde aldrig den skulle ta slut. Vi tog oss ut på en cykeltur rätt tidigt innan det skulle bli för varmt. Sen när vi kom in käkde vi mellanmål och ritade och lekte med lera. Sen lunch, ut en sväng och sen igen för lite lek.
På eftermiddagen tog jag med flickorna till lekparken. Tänkte på Amanda, tänkte att där kommer jag inte att få sitta bredvid henne nå mer och småprata och hålla koll på ungarna. Kändes lite sorgligt. Hade i alla fall knorten som höll mig sällskap. Blir galen, kunde inte stå still, på en halvsekund kom det en hel hop av svarta prickar som skulle upp i fejjan på mig. Varför just i ansiktet?!

Så jobade jag ju sent ikväll, till halv nio. Kvällarna går så mycket bättre tycker jag, och flickorna känns både snällare och, gladare. Inte vet jag om det är för att de får se på TV? :-P

Ne nu har jag lite annat som jag måste pyssla på med, eftersom jag så sällan får tid under dagen då man har en bebis att ta hand om som inte vill sova som han ska :-P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0