Babbel Om Det Ointressanta

Hmm... Nathalie gav mig en liten tankeställare nu angående mina sparpengar... Vart mycket som snurrar runt i huvudet.
Så har jag betalat Carol det som blev extra av collegeavgiften. Familjen ska ju betala $500 så jag fick betala $240 och så passade jag på att betala $200 för Costa Rica trippen med. Så nu har jag det bortgjort. Det enda är bara det att jag nu är skyldig mig själv $440 eftersom jag tog från mina så kallade sparpengar. Jag räknade ut att om jag betalar ("sätter undan") $20 extra till mig själv varje vecka kommer jag efter 22 veckor (mitten av maj) ha betalat tillbaka mig själv så jag inte är skyldig mig själv något. Hehe.
Egentligen borde det inte vara någon big deal, jag menar det är ju pengar som jag lagt undan och det ska väl användas till såna här saker, som skola och resa? Men ändå. Och om jag ska göra något sista månaden "måste" jag ju ha lite extra extra pengar... Egentligen är det ju kolugnt!
Ne slutsnackat om pengar!

Sitter här med en av Carols linser. Jag behöver styrka -2,0 men det är -2,50 på den hä.r Ser rätt bra med mitt högra öga ändå (mycket bättre än om jag är utan) det är bara det att jag måste ha en lins på mitt vänstra + att det förmodligen är bättre med den styrka jag bör ha på mitt högra. Just nu ser jag suddigare på avstånd än vad jag gör då jag har antingen glasögon eller lins. Hehe... Har i alla fall beställt linser på nätet så vi får hoppas på att det bli OK. Hoppas eftersom jag egentligen bör göra en synundersökning då jag säkert borde ha en annan styrka på vänsterögat nu...
Ne nu tycker jag att jag har pratat mycket om min syn på "sistone". Det måste bli tjatit och vem bryr sig liksom? ;-)

Jaha... vad har jag att prata om då då då jag inte ska prata om mina ögon?... Eller om pengar? Kanske att... det börjar bli dags för sängen?

Vet ni? Snart äre jul!

Kommentarer
Postat av: Linda

Haha, mina ben är alltid brunare än allt annat.. Knepigt :p Och ja, det är en apa. Söt som satan var han :) Nu är jag påväg hem, skönt!

2009-12-16 @ 11:17:41
URL: http://thenordlander.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0