Coco Chanel

Då var vi en hund rikare! Vi åkte för att titta på en liten tre månaders hundvalp och Carol blev helt såld så hon köpte henne utan att kappt ens fundera över det, för $50. Inte illa, riktigt billigt. Dock är hon inte vaccinerad eller något än så det måste vi styra upp. Familjen som hade henne kunde inte ha kvar henne för att dom har två små barn på typ 6 månader och och två eller något, och mamman hade fått henne i present. Och medan jag ändå pratar om dem måste jag slänga in att jag inte förstår hur de kunde låta oss komma in i deras lilla lägenhet. Den var så smutsig och stökig och illaluktande så jag skulle skämmas öronen av mig om det var jag som bodde där. Heltäckningsmattan var alldeles fläckig, låg fullt med kläder på bordet, det var liksom ett berg. Luktade illa gjorde det och den minsta flickan på halvåret låg och sov i en barnvagn... Och så trångt det var det. Jag förstår inte hur man kan bo så...
I alla fall så har vi nu en liten chokladbrunfärgad hundvalpstik på tre månader och hon är en blandras. Pappan är weimaraner medan mamman är hälften labrador, en fjärdedels pitbull och den andra fjärdedelen okänd.
Hon är så söt. Ska fixa till en bild på henne i morgon.
Pojkarna vet inget än utan de ska få henne i morgon som en tidig julklapp innan Carol och John åker till jobbet. För de kommer inte kunna gömma henne ända tills på fredag.
John visste inget heller om att vi åkte iväg och tittade på en hundvalp, så Carol ringde och bad honom komma ner då vi kommit hem och oj vad överraskad han blev. Han var som ett litet barn på julafton, han blev superglad!
Vi fick med en typ pappersgrej som hon ska kunna kissa på. Och det tyckte C och J var jättebra och de skulle föröska vänja henne med det så länge. Alltså inte bara, men typ ja ni fattar. De kommer ju låta henne gå ut på morgonen innan de åker på jobbet och så och jag kommer ta ut henne under dagarna men där emellan, eller något.
Det såg ut som att hon skulle sätta sig och kissa och jag kände mig beredd på att ta henne och lyfta ut henne men så såg jag att C och J tyckte det var jättebra att hon gick dit (visst bättre kanske det än på golvet där det inte är nå papper men alltså ändå). Jag förstår inte, det är ju bara äcklligt. Det är ju bäst att försöka träna henne med det nu på en gång istället för att man måste vänja om henne sen. Fast dom kanske tänkte att dom bara ska ha papperet tills hon är helt rumsren eller något, jag vet inte...
Det är i alla fall skönt att det är jag som ska va hemma med henne på dagarna så kan jag försöka lära henne det. Det är väl bättre att hon går och ställer sig vid dörren då hon behöver göra sina behov?
Men som sagt så vet jag inte länge de tänker låta henna ha dom där papperen.
Förresten så heter hon Coco Chanel! Det roliga var att då vi satt där ute och pratade med den förra ägaren så kom det förbi en annan hund som också hette Coco, Coco Chanel. Haha hur ofta liksom? :-P

Men jag ska se om jag kan styra upp någon bild... Och så har jag videosarna att fixa med. Men först av allt ska jag sova lite :-)

Förresten fick jag julpaket av mamma idag! :-D

Och så en sista sak. I morgon är det min sista dag för veckan för Carol ska va ledig på julafton så det betyder att jag också kommer ska va ledig och på juldagen är jag ledig och så kommer jag ska få jobba lite extra nästa vecka (för att pojakrna inte är i skolan men jag behöver inte jobba längre liksom) fram till den 31:a och då ska jag få va eldig med, eller kanske inte va ledig den 31:a utan på fredag den 1:a... Nu blev jag inte riktigt säker på vad hon sa. Men förmodligen är det så! :-)

Ne ni. Ha en bra onsdag där hemma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0