Lussekatter

I eftermiddag vart det lussekattsbak, älskar verkligen lukten av saffran! Och så hjälpte Kaleo mig att göra själva lussekatterna när det var dags! Kainoa hade fullt upp med att spela på datorn. Kaleo tyckte att det var jätteroligt och han verkar verkligen gilla lussekatterna och det gör jag med. De blev faktiskt väldigt goda! Det skulle bli 48 stcken katter men det blev bara 18. Hehe. De blev ganska stora, tog kort på dem men de ser inte så stora ut fast då ligger ju de största längst under. När de skulle jäsas för andra gången jäste de upp och blev jättestora, innan halva jästiden hade gått hade de jäst ihop på ena plåten.
Hur som helst så blev de perfekt gräddade, enligt min åsikt i alla fall. Fast jag hade gärna haft mer ägg på dem, de ser lite matta ut, men eftersom de inte har någon penselborste fick jag använda hushållspapper så nåja, funkade i alla fall och min värd familj vet ju ändå inte hur de ska se ut ;-)
Läste lite om lussekatternas historia och jag trodde att de hade något med Luciafirande att göra men det har det inte. De gjordes förr i tiden för at hålla onda makter borta och den gula ljusa färgen skulle de väl tydligen vara skygga för, om jag inte minns helt fel.


Lussisar :-D


Jag hoppas jag kan somna snabbt ikväll för i morgon måste jag ta mig ut på min morgon prommis och inte gå tillbaka till sängen. I går kväll tog det verkligen jättelång tid innan jag lyckades somna, trots att jag var jättetrött! Konstigt... Så jag hoppas jag kan somna lite snabbare ikväll! Kanske är vinet. I så fall kommer det bli lika "jobbigt" ikväll. För det är jobbigt att försöka somna när det inte går :-P

Och så har jag bestämt mig för att ta power yoga istället för yoga :-) Stackars min kropp säger jag när jag börjar. Power yoga måndagar och onsdagar och pilates tisdagar och torsdagar. Haha. Jag kommer ha en sådan träningsvärk. Men det blir nog... skönt. Jag gillar då man märker att man har tränat!


Tänker på Dig och Saknar Dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0