Tomegröt!

Nu står tomtegröten på spisen och puttrar. Första gången i mitt liv som jag lagar det! Den ska egentligen vara klar nu men den får stå ett litet tag till för den är lite lös ännu... Den lyckades bli lite bränd i botten upptäckte jag, typiskt. Men bara jag itne skrapar upp det så borde det väl vara okey!... Tänkte egentligen låta den stå i kastrullen fram till imorgonbitti men eftersom det r lite bränt i botten skippar jag nog den idén. Jag vill ju inte att familjen ska se det heller. Haha.

Jag måste bara berätta en sak som råkade hända mig idag. Det är inte en sån bra sak, rätt farlig...
Jag råkade nämligen missa att trafikljuset stod på rött så jag körde liksom ändå, trots att det var rött... Det roliga var (ja tänk för det finns faktiskt något komiskt i det hela) att jag satt och tänkte... Jag tänkte att "vad konstigt det känns att köra utan glasögon... Och ändå ser jag ungefär som 'vanligt' (med brillor)". Ja... Och så "ser" jag inte rödljuset. "Ser" = tänkte... Hade ju kunnat sluta inte så bra, men nu blev det inte så. Jag måste försöka tänka så mycket, seriöst. Det kan va farligt och jag har jättelätt för att verkligen sjunka in i min egna lilla värld...

Ne nu ska jag titta till gröten och provsmaka lite innan det blir dags att besöka sängen :-)


Några min. senare.
It turned out pretty well.
inte nå hårda korn, inte för salt, krämig och så så jag tycker nog att jag lyckades ganska bra :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0