Måndag 2/2

Haha, i dag när jag och Alice var klar efter hennes simning och skulle gå så var det en kvinna som ba Åh vilka söta skor, så böjde hon sig ner och kände på dem och frågade var jag fått dem ifrån, för hur mycket och om det var värt det (mina uggs). Haha först blev jag glad men när hon började känna på dem började jag ju undra. Även om jag tycker att någon har fina skor, skulle det aldrig falla mig in i att känna på dem.. Efter det så sa hon Åh vilken fin hårklippning du har, och så började hon fråga var jag klippt mig och hur jag sagt att jag ville ha det och ja bla bla. Haha!



I dag
har varit en bra dag, hittils! Har känt mig pigg och glad, och vädret har varit toppenbra! Innan jag och flickornas mormor tog dem till lekparken så var jag uppe med flickorna på deras rum och busade och stojade. Sen efter deras mellanmål som bestod av vindruvor och banan så gick vi ut och promenerade till lekparken. Jag fick ta av mig både handskar och jacka för det blev så varmt. Tror vi har ca 10 grader, om inte mer nu.. Hur som helst så hade jag bara på mig strumpbyxor, en tunika och en cardigan och det var helt perfekt, varken svettades eller frös. Underbart skönt det var att stå och gunga flickorna i solen, mmm, vad jag njöt. Älska känslan, man fylls på nytt och får nya krafter, sånt gillar vi. Men jag bävar inför sommaren, gah det kommer bli otroligt varmt här då!
Men hur som helst så passade jag på att njuta så mycket som möjligt för tydligen så ska det bli annat väder i eftermiddag.. Då ska det bli regn, och sånt gillar vi inte... När jag kikar ut genom fönstret nu så ser jag att det börjar komma moln, huhu.. Det som har varit molnfritt hela förmiddagen, men men. oftast så är väderprognoserna rätt här i landet..

Om ca 45 minuter blir det dax för Alice att vakna eftersom hon har simskola i dag.. Det ska bli kulit!

Så måste jag bara säga att jag tror flickorna hade saknat mig även denna helgen.. Glömde berätta det igår men ja, de sov ju först när jag kom hem och sen när de vaknat så ville de vara med mig på mitt rum och när vi skulle äta så skulle både Alice och Clara sitta i mitt knä, ni kan ju tänka hur bra det gick att äta för mig då.. Jag fick börja äta när de slutligen ätit klart, haha. Men jag blir bara glad när de gör så, för då vet man väl att de tycker om en? :-) Speciellt kul var det med Alice, för hon brukar ju mest vilja sitta själv. Hihi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0