Tisdag 24/2

Ska börja med att säga GRATTIS till min bästaste kompis Ailin på hennes födelsedag :-D

Den här dagen har varit rätt lugn, bortsett från vissa stunder då Alice haft några utbrott. hon har haft en dag med väldiga humörsvängningar i dag!
Hur som helst har vi inte gjort speciellt mycket, först på morgonen så åt vi frukost och lite senare så lekte vi med lera och så tog jag Noah för han började gnälla så då satt jag med honom en bra stund, han somnade, så mysigt! Sen var det dax att käka mellanmål, frukt alltså för flickorna och efter det åkte vi in till Bethesda till Barnes & Noble, där de lekte med tåget, och så köpte jag två böcker till dem!
Nu sover de middag (men de vaknar väl snart), och under den här stunden har jag syndat lite.. Fy på mig. Har nämligen ätit upp det som var kvar av mintchokladkakan (vilket var typ 2,5 rader) + några ferraribilar. Det hela började med att jag bara skulle ta två rutor av chokladen, jaja..
I dag har det varit rätt så kallt ute, brr! Funderar på om vi ska ta bilen till nån lekpark sen när flickorna vaknat, då jag anser det för kallt att sitta och åka vagnen i ca 15-20 minuter. Kanske inte så farligt då man går till lekparken, men på vägen hem igen.

Hmm, har jag något annat att berätta? Tror nog inte det. Funderar på att se någon film i kväll!





En dålig dag kan alltid bli bättre

I-or, den gamla åsnan, stod vid åstranden
och speglade sig i vattnet.
- Eländigt, sa han, det är just vad det är. Eländigt.
Han vände om och gick långsamt längs ån en
tio meter, plaskade över den och gick långsamt
tillbaka på den andra sidan.
Så speglade han sig i vattnet igen ...
- Du verkar så ledsen, I-or.
- Ledsen? Varför skulle jag vara ledsen? Det är ju
min födelsedag. Den lyckligaste dagen på hela året.
Din födelsedag? sa Puh mycket överraskad ...
- Stanna här! Ropade han till I-or ... För han kände,
att han var tvungen att ge I-or en present,
vilken som helst, nu genast, så kunde han ju alltid
skaffa en finare efteråt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0