Torsdag 12/2

I kväll var det au pair möte, jag kom dit typ 20 minuter senare än vad som var planerat, dels för att Emma och Earl trodde att jag skulle köra dit själv och dels för att när jag och Earl var på väg så visste vi inte vägen riktigt. Men det gjorde inte speciellt mycket, var nämligen inte bara vi som inte visste var det låg.
Väl framme så stod jag och pratade ett tag med LCC:n och en annan tjej. Vi behövde inte åka skridskor, och hon sa att vi kunde typ göra vad vi ville. Om vi ville åka hem så kunde vi göra det. Sagt och gjort, jag ringde till Earl och bad han plocka upp mig igen. Gjorde det mest bara för att det annanrs skulle kännas som att så fort han hade kommit hem så skulle jag ringa och be honom komma och hämta mig, så då var det ju bättre om han inte hann köra hem. Känns ändå inte så himla jätteskoj precis att fara omkring och åka skridskor själv, alltså med fok som man inte känner man som man ska börja lära känna på dessa möten. Så, det blev ingen skridskoåkning för mig inte.
Känner mig lite halvtråkig, men jag är ändå glad över det. Annars hade jag bara känt mig dum sen när jag skulle ha ringt och be honom komma och hämta mig, när han förmodligen nyss hade kommit hem.. Hmm, blev detta invecklat eller är det bara jag som tycker att det känns som att det bara blev en massa onödigt babbel nu? Haha, nåja.

Dagen har varit blåsig må jag säga! Har dock varit runt tio graders strecket, nån grad över. Och hemma hade det tydligen varit -32 grader i morse. Herregud, kan inte tro det. Skiljer rätt mycket mellan här och där.
Tycker synd om mamma och Charlie som har magsjuka, uscha, stackars dem! Hoppas mitt alla hjärtans dag hjärta piggade upp lite :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0