Måndag 19/1

Måndag och jag är ledig, underbart. Fast jag gör ju ingenting, sitter här och bara tar det lungt, vilket kanske är det sköna med att vara ledig? Låg i sängen och drog mig och läste riktigt länge idag, vaknade rätt tidigt för att flickorna var såå högljudda!

Hur som helst så i fredags efter att jag slutat jobbat åkte jag iväg bort till Nathalie för vi skulle gå på bio! Jag kom fram kring 7.30 och filmen började 7.35, så jag fick springa bort till biosalongen där Nathalie stod och väntade och hon hade som tur var redan köpt två biobiljetter till "Paul Blart - Mall Cop"! När vi kom in till själva salongen så var det proppfullt, vi kunde inte hitta två tomma stolar som stod bredvid varandra, man såg bara någon enstaka tom stol lite här och var. Så det slutade med att vi satt på trappan och såg på filmen, haha! Men det var faktikst inte så farligt som jag trodde. Dock fick jag kliva upp ett par antal gånger för att det var folk som skulle gå förbi! Men hur som helst så var filmen så himla kul! Ojoj det var den verkligen. Och så hade vi så klart en kille, man, som satt några rader ner som bara asflabba lite titt som tätt. Det var verkligen det där böja huvudet bakåt och flabba!
Efter filmen så gick vi och köpte två nya biobiljetter till, till filmen "Last Chance Harvey" och så gick vi upp och köpte oss lite gotta. Nachochips och ostdipp för Nathalie + en dricka och poopcorn. För mig blidde det en pizza, en dricka och popcorn. Jag var utsvulten, klockan var ju nästan tio och jag hade inte ätit sen lunch! Last Chance Harvey var också en väldigt bra film! Lite mer seriös men bra, gillade båda två!

Dagen efter så satt vi vid datorn hela dagen, bokstavligt talat! Bortsett fårn frukost och några toalettbesök så satt vi väl i si sådär tio timmar! Vi höll nämligen på att fixa och trixa en massa med utseendet på min blogg! Så jag måste säga ett stort TACK till Nathalie som tog sig tiden och jobbet att fixa till mina snygga blogg :-D Jag satt bredvid och sa hur jag ville ha det och kom bara på mer och mer som vi skulle ändra på! Medan så satt vi och mumsade på en marabou mintchokladkaka!
Till kvällsmat åt vi en brownie med vaniljglass. Haha har vi varit hälsosamma eller? Men det var ju lördag ;-)

Igår då, söndag så kom vi på att vi ville åka in till DC för att gå på Pre Inauguration Concert. Vi åkte alltså in, och började med att leta reda på Ben & Jerry's. Sen pallrade vi oss in till The Mall eftersom det var vid Lincoln Memorial själva konserten skulle hålla plats. Det fanns ju inte en suck i världen att vi skulle lyckas komma så pass nära man egentligen ville (då skulle man ju behöva en biljett som förövrigt är svindyr). Men vi ville i alla fall komma närmare än vad vi var så vi började tränga oss in i den enorma folkmassan så för er som såg det på tv så fanns vi någonstans där mitt i smeten! Hur som helst så känns det kul att få ha hört på en del artister och andra som bla Joe Biden och Barack Obama in real life så att säga! Och några andra som sjöng och höll tal var även Shakira, Bruce Springsteen, Tom Hanks, Tiger Woods, Jack Black mfl.



Glass på Ben & Jerry's








Jag och Nathalie trängs bland massa människor





Mycket folk




Jag framför en del folk och Washington Monument







Ne om man ska sätta i sig lite lunch och kasta in mer tvätt!...



Nu är det kväll och jag tycker att dagen har gått alldeles för fort, även fast den egentligen inte har gått så himla snabbt. Men jag vill inte att den ska vara slut, har varit så skönt att bara ha varit, även fast det kanske inte har varit så värst roligt..
Och imorgon är det tisdag, och då är inauguration, vilket betyder att imorgon blir Barack Obama USA:s president och George Bush får kliva av, tronen (?), vet inte vad det blir..

Förutom att jag tvättat idag så har jag inte gjort någonting vättigt. Har bara i princip suttit vid datorn hela dagen, och ätit dagens alla måltider och pratat en del med Emma när hon satt och putsade silver.
Och jag känner mig hur trött som helst, får bli en tidig kväll för mig med boken och en mugg med te!

Känner mig även så där tung igen. Saknar Kenneth så himla mycket. Får alltid en sån där jobbig känsla i bröstet efter flera timmars prat både via skype och på msn, när han inte längre finns tillgänglig på msn, då han sover alltså. Då börjar jag alltid sakna honom jättemycket, alltså mer än vad jag redan gör. Ofta när vi pratar så sitter vi och funderar och spekulerar om våra planer om att åka till Thailand igen, typ nästa januari och i en månad!!! + våra tankar om att köpa hus i Thailand. Älskar när vi sitter och snackar om det och letar och skickar varandra länkar. Vi SKA köpa hus där borta har vi bestämt.
Det jobbiga om själva semestern i Thailand är bara att det är så långt kvar till dess så det finns typ inga bestämda kostnader, flyg etc. Så då kan man ju inte boka nåt eller bara "boka" för att se hur mycket det kostar..

Nu ska jag gå och göra mig lite te och kolla om torktummlaren är färdigtumlad..

Kommentarer
Postat av: kenka

Du är som ett litet glassmonster du >.< Men jag älskar dig iallafall :D

2009-01-19 @ 20:44:46
Postat av: Frida

Hihi vad bra, men du kan va ett glassmonster själv, vet ju hur du är ;) Men glass är ju så gott :D Love you!!!

2009-01-20 @ 01:38:05
Postat av: Mikaela

Jag var ocksa dar :)

2009-01-20 @ 03:09:20
URL: http://theworldsgreatest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0