Onsdag 21/1

Okey, nu blir det alltså fjärde gången jag uppdaterar här. Det jag tänkte skriva från början vara bara att imorn ska jag göra pannkakor till middag till mig och flickorna. Varken Earl eller Emma kommer vara hemma eftersom de kommer vara på sjukan, så då sa jag att jag kan göra pannkakor till middag, även fast farmodern ska komma. Men Emma sa det att det blir nog godare om jag gör middag, då jag frågade om farmodern skulle fixa den. Och Emma tyckte det lät jättebra med pannkakor! Längtar! hoppas de blir lyckade bara, hehe.

Så tog jag mig ju en promenad i kväll. var lite halvkyligt, frös om rumpan. Och jag tyckte jag var ute hur länge som helst, men det blev bara ca fyrtio minuter. Fast det blir väl så om man går så där fort, för då får man ju gå mycket längre..

Nåja, till det jag ville komma till... Kollade just in Nathalies blogg för jag skulle svara på en kommentar.. Vad ska jag säga?.. Så himal gulligt, blev så rörd, då hon skrivit om mig i sitt inlägg. Det hade jag ju inte väntat mig, därmed denna överraskning.. Det kändes kul. Jag blev lite blöt i ögat måste jag erkänna. Är himla glad att jag har dig :-)



Efter middagen idag då vi satt och åt nybakat bröd så frågade Alice Earl:
A: Why are you smiling?
E: I'm smiling to mama.
A: Why?
E: Because I love her.

Efter det så kände jag en värme stiga inombords. kände mig så glad för att jag hamnat just här. En vanlig, kärleksfull familj. Tänk om jag hamnat hos nån jättetät, stel familj som kanske inte ens sitter och äter middag tillsammans eller säga sådana saker. jag trivs verkligen, det gör jag. Även fast det är tufft ibland, eller rätt ofta. Bara idag till exempel när Alice blir tjurig och börjar halvt om halvt skrika och gnälla för att hon vill gå upp till mamma, då kan det bli lite halvjobbigt. Men sådana olika hinder får man nog var man än hamnar. Och det får man stå ut med, men det jag ville komma fram till var bara hur det var jag kände idag, helt plötsligt den varma känslan som är så välkommen så! Menar inte att jag inte trivs annars, för det gör jag ju, men det kom något extra, det var kul :-)

Ne nu har klockan blivit mer än vad jag hoppats på, ska ut och gå, i kylan, brr!



Flickorna
sover fortfarande, eller Alice verkar ha vaknat men får ligga kvar för det är inte dax att komma upp än.

Jag vill hitta på nåt! Men vad skulle det vara? Alltså bara nåt så där på kvällen. Vill ut bara.. Men det får väl bli en promenad när jag slutat, efter middagen!



I morgon
har jag varit här en tredjedel av tiden, alltså fyra månader! Och i morgon kommer lilla Noah! För hittils idag har han inte valt att titta ut. Men han gjorde det bra som väntade med att komma ut tills efter att Obama blivit president! ;-)

Just nu sover flickorna middag, och klockan är strax efter halv två. Dagen har flytit på bra, flickorna hade sin gymnastik idag så det var skönt att komma iväg på någon va deras aktiviteter! Det tyckte nog de också.

Om en
vecka är det au pair möte. Ska vi på bio och se "Bride Wars", eller ska jag säga Bröllopsduellen? Så ska jag ta med mig Nathalie, vi hade ju nämligen tänkt se den filmen, för ett bra tag sen men eftersom vi skulle se den på nästa au pair möte fick det bli till att vänta ett slag.. Undra om man måste ta på sig den där T-shirten man fick på förra då?

Kommentarer
Postat av: nathalie

håller helt med dig. :) Jag vill också ha en bebis. Måste ses i helgen.. annars går jag av på mitten..

2009-01-22 @ 01:30:24
URL: http://dealskardig.blogg.se/aupair
Postat av: nathalie

som du såg så är jag också glad att ha dig :)

2009-01-22 @ 04:07:37
URL: http://dealskardig.blogg.se/aupair
Postat av: Amanda

Jaa tycker verkligen vi ska ha en Playdate snart!

Jag och min hostdad satt faktiskt och pratade om det där på Barnes and Noble imorse :)

Jag tror det redan har börjat faktiskt för vi har nån liten tidning och där står den är ongoing... Men jag kollade på Barnes and Nobles hemsida och den finns inte med där!

Men vi kan ju hålla ögonen öppna annars kan vi ju ses på måndag iaf :)

2009-01-22 @ 15:44:09
URL: http://amandabragee.blogg.se/
Postat av: Amanda

Jag tänker by the way inte ha på mig tröjan vi fick föraa gånger på nästa aupair möte! :P

2009-01-22 @ 15:52:38
URL: http://amandabragee.blogg.se/
Postat av: SanneMarräng :D

Nej vad fint du gjort det!! Hur gör man?! :O Vill med Vill med!! :O Hihi^^ Om 3 månader har jag åkt hem från dig ;O eller.. hur blie.. jo nått sånt ^^

2009-01-22 @ 18:22:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0