Söndag 25/1

I går så mötte jag upp Nathalie och så åkte vi hem till mig för Nathalie ville se Noah! Men innan vi åkte hem till mig så sa Nathalie att hon tyckte att vi skulle gå och köpa med oss lite Ben & Jerry's glass, sagt och gjort! Vi köpte fyra småsmå förpackningar, och sen tog vi bussen hem.
Vi gjorde egentligen inte så mycket, började med två glassar:



Vilka var jättegoda! Och så satt vi och pillade lite på datorn. Sen kom Emma, Earl och lilla baby Noah hem, den lilla plutten. Världens sammetsmjukaste huvud har han :D

Efter ett tag blidde det lunch och sen åt vi upp de resterande två glassarna!

Efter ett tag bestämde vi oss för att vi ville gå på bio (i vanlig ordning)! Så vi drog till Nathalie och köpte biljetter till "Hotel for Dogs", och sen gick vi och åt. Vi blev lite smått överraskade när det var gratis mat där, eller de serverade bara burritos, alltså mackor med tex kyckling och ris mm i + dricka. Gratis är alltid gott ;-)
Sen gick vi och såg filmen vi tänkt, den var väl, okey. Hehe, erkänner att jag blev lite grinig så där som man kan bli ibland, haha!
När den var slut så köpte vi nya biljetter (eller Nathalie gick ner och köpte medan jag köpte popcorn och dricka åt oss), sen gick vi och såg på "The Unborn", vilket är en skräckfilm.
Jag tycker den var rätt bra, eller rätt läskig. Lite konstig så där. Men jag blev måttligt irritierad på en del som satt runt omkring i salongen. De klappade händerna, de skrattade och pratade. Var såå nära på att bara "skrika" ut och fråga vad problemet var, så illa var det, tyckte jag.

I dag åkte vi till en galleria, oops. Vi hade ju bestämt att bara en gång i månaden.. Det går verkligen inte att låta li att köpa nåt när man åker till en sån där shopping galleria. Så idag blidde det för mig två små dusch tvålar och två små shampo och balsam som jag tyckte skulle va bra att ta med mig när flickorna har simskolan, så det inte tar så mycket plats. Sen kunde jag verkligen inte hålla mig ifrån att köpa en bikini! Men den är ju så fin, och så sköön! Och så var vi ju så kalrt tvungen att ha nåt att äta till lunch! Och sen en äppelpaj på det. Och så typiskt, när vi ska sätta oss ner och bara njuta av våra äppelpajer så kommer det ju så kalrt två killar och börjar prata med oss. Efter ett tag orkade jag inte ens lyssna på vad de sa, och slutligen gick dom!



Bikini från Vicktoria's Secret :-)

Så måste jag tillägga att jag och Nathalie börjat prata engelska med varandra! Vi bestämde det i veckan, så innan lördags hade vi bara pratat engelska på msn. Men jag måste säga att vi är mycket duktiga på att parata det med varandra! Kändes ju lite halvskumt från början, att parat engelska med en svensk kompis, speciellt så "seriöst". Men det har gått bra, vi pratar det dock inte på heltid, men nästan så! Och på bara två dagar så känner jag framsteg, säkrare liksom. Kulkul! Får vi inte sluta med ;-) haha!

I morgon är det åter igen en jobbarvecka. Men så ska jag ta flickorna till Barnes & Noble på playdate med Amanda som är i min au pair grupp, även hon från Sverige som också har två små flickor!

Uh, känns som jag nästan börjar få ont i halsen. Hoppas det inte blir mer, och att det går över i natt.

Så ska jag börja läsa en ny bok i kväll "Ro utan åror".

Kommentarer
Postat av: kenka

Hörru - hur gåre med ditt "nya" liv egentligen? ;) Du som skulle vara så nyttig och inte äta sånt där ;D



Nåja, bra att ni pratar engelska med varandra - det var trots allt därför du åkte dit så :) Och du, jag älskar dig! :D

2009-01-26 @ 11:56:18
Postat av: Mikaela

Snygg bikini!

Btw, vart hittade du sma B&J's glassar? Har inte sett sana an.

2009-01-26 @ 15:32:55
URL: http://theworldsgreatest.blogg.se/
Postat av: J

hejdu. pa fredag slutar jag 4, da kommer nelly och diana over och sager hejda, tankte om du ville komma ok? igar var det helt konstigt det stog att jag skulle jobba pa schemat men nar dom kom hem sa skulle jag inte det tydligen men jag var tvungen att jobba anda :S men iallafall gick det inte att komma fran till din telefon nar jag forsokte ringa... hor av dig, kram JOhanna

2009-01-26 @ 18:41:24
URL: http://johannagrenholm.blogg.se/
Postat av: Frida

Kenka: Haha alltså det går väl braa, not.. ^^ Men strunt samma, faktiskt svårt, men jag SKA skärpa mig ;) Haha



Älskar dig :D

2009-01-26 @ 19:58:07
Postat av: kenka

Jaja, det spelar ju ingen roll för mig - du är oavsett vad världens vackraste! :) Och lite glass, och choklad, och popcorn och sånt - det dör man inte av ;D

2009-01-26 @ 20:02:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0