Tisdag 20/1

Då har halva tisdagen gått och nu är det Barack Obama som är USA:s president! Jag var som sagt inte nere i DC idag eftersom jag jobbar. Men jag satt med familjen här och såg det på tv! Så himla mycket folk, och jag hade en sån konstig känsla hela tiden när jag såg och fick halvt som halvt gåshud. Kändes som om jag skulle ha gåshud innuti magen! När jag klev upp i morse och kom ner för att äta frukost så berättade Emma att hela "Mallen" redan var full med folk!" Och då var klockan bara halv åtta, snacka om mycket människor!

Dagen hittils har väl gått rätt bra, framåt i alla fall. Den har känts lite halvtung fram till att jag tog med flickorna till biblioteket, vid ca tjugo över tio. Har känt lite att det varit nära till gråt, men det kommer gå över inom några dagar skulle jag tro. Menar, det är inte helt lätt att jobba med barn när deras fräldrar är hemma. Och nu kommer Emma vara hemma i minst tre månader så.. Men de ville i alla fall gå upp till mamma, de ville sitta i hennes knä när de skulle äta och så. Men så fort de hade åkt för att handla nåt så var det som vanligt igen. Alice nämnde inte ens nåt om att hon ville att mamma skulle lägga henne i sängen. Men som med allt så kommer man ju vänja sig. Menar, jag kommer ju vänja mig vid att jobba med flickorna trots att mamma är hemma. Det jobbiga är bara att jag blir så mycket mer försiktig, eller mycket och mycket.. Men ja, ni fattar nog!

När flickorna vaknat så blir det för dem att hoppa ner i badkaret!

Undra när jag slutar idag.Brukar ju alltid sluta när någon av dem kommer hem från jobbet, men nu när båda är hemma så vet jag inte riktigt..
Ska väl i alla fall ta mig ut på en promenix i dag, eller i kväll! Måste skärpa mig med det där och gå ut mer! Hade varit kul om man hade haft någon nära här som också ville gå ut och promenera, blir så tråkigt i längden när man går själv. MEN då kan man ju samtidigt hålla en snabbare takt!

Avslutar det här inlägget med en bild på min söta lillebror Charlie. Kortet tog jag från mammas facebook ;-D






Sitter här nu efter en kall promenad, en dusch och med en mugg te och pratar med Nathalie på msn. Lyckans ost alltså, hon satt 500 meter från The Capitol medan jag satt här hemma. Lite avundsjuk ;-) Men jag är glad att jag var inne i söndags i alla fall. Tydligen hade ju Earl blivit erbjuden nå biljetter till allt det hära men tackat nej för att de kan ju ändå inte gå.. Men vad tänkte han på? Han hade kunnat ta biljetter till mig :-O haha

I går kväll läste jag i alla fall ut boken "The Vanishing Act of Esme Lennox". Hemsk bok. Handla om en tjej som blir insatt på ett typ "psyke" för att hennes pappa inte orkade med henne. Eller något i den stilen, och sen kommer hon ut igen efter 61,5 år, pga av att anläggningen ska läggas ner. Och tydligen var det ju så förut att om en pappa eller pojkvän blev less på kvinnan så var det bara att få ett intyg av en doktor att hon var galen så blev man av med henne.. Sorgligt.
    Men vad ska man ta och läsa för bok nu då? Har ett X antal böcker!

I morgon är det onsdag, och då är det alltså bara en dag kvar tills bebi Noah kommer! Sen på fredag kommer Emmas föräldrar!

Kommentarer
Postat av: Farmor

Synd att du inte fick biljett till presidentinstallationen, men du var relativt nära. Du glömmer nog inte vem som blev USA:s president 2009. Det är så roligt att läsa din blogg. Det är som om man är mycket närmare dig, när man kan följa

dina förehavanden. Kramar från farfar och mig.



2009-01-21 @ 20:12:39
Postat av: Frida

Åh vad kul att du har hittat in och kommeneterat!! Hoppas ni har det bra, hälsa farfar :-D

2009-01-21 @ 20:29:37
Postat av: kenka

Åh, jag älskar dig så himla mycket och jag kan lova att ingen människa har sovit så himla dåligt som jag har gjort i natt - någonsin!



Hur som helst är jag glad att du har det bra där och att du har hittat en bra vän att umgås med :-) Ni lär få skoj framöver! :D Jag ÄLSKAR DIG!

2009-01-22 @ 11:07:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0