Tisdag 26/1

Kan ju berätta att jag hållt Noah ytterligare två gånger i dag! So gó, och en riktig sömntuta, han sover hur myket som helst, vilket kallas för sleepy baby. nu sista gången (han är en liten nattuggla för det är på natten han är mest vaken), så började han och ville äta på min haka, hihi! Minns när Charlie gjorde det så mycket ^^
Så var dom på en sån där koll idag, och de behöver inte komma tillbaka på hela två veckor för att han har fått tillbaka sin födelsevikt (om inte mer). För de brukar tappa vikt i början och efter ca tio dagar har dom återfått den, men Noah har redan efter 4-5 dagar fått tillbaka sin, liten tjockis!
Sen så hade doktorn även sagt att vi måste vara uppmärkssamma på gulsot. Hon tyckte han såg så, brun, gyllene ut. Vilket jag tyckte redan första gången jag såg honom. Men jag hade ju aldrig sett en nyfödd "halving" förut. Men tydligen så är ju även de mörkaste mörka människorna  ej mörka  när de föds, utan det kommer efter ett tag.

Och Alice var jätteduktig på simskolan i dag. Var riktigt kul att vara med henne där i dag! Hon simmade på jättebra, och skrattade massor, i princip hela tiden, hon hade så kul så hon skrek ibland, haha! Och i bilen på vägen hem sa hon att hon ville krama mig. Så när jag lyfte ur henne ur bilen fick jag världens björnkram! Och så fick jag det av Clara sen efter middagen med då jag berättade för Emma om att Alice ville krama mig!



I dag tog jag som sagt med mig flickorna för att ha en så kallad playdate med Amandas flickor som hon tar hand om! Åkte till bokhandeln Barnes & Noble. Var väl kanske inte så mycket lek, de kollade knappt på varandra, men inte så konstigt att de är blyga första gången som de träffas. Efter några gånger kommer det nog bli bättre. Synd bara att det var sista måndags sagostunden i dag..

Åh, och i dag höll jag även i Noah för första gången, har ju inte varit hemma så himla mycket sen han kom hem. Men så satt jag, flickorna, Emma och Noah i Emma och Earls säng och så frågade Emma mig om jag kunde hålla i honom för hon skulle fixa några saker för hon skulle badda av honom, så fick jag sitta där en stund alldeles själv medan Emma och flickorna gick och hämtade lite olika saker. Så liten, kändes så mysigt :-D
Var i alla fall där uppe ett bra tag med flickorna för de vill vara med Noah hela tiden, så morgonen var rätt lugn!

Om en timme ungefär blir det till att väcka Alice för hon ska på simskolan i dag!

Kommentarer
Postat av: kenka

Åh, det låter som att det vart lite nytt nu när bebben kom :) Känns precis som att du behövde lite "nytt" och så. Jag älskar dig, och jag vill också bita på din haka! :D

2009-01-27 @ 09:02:37
Postat av: Frida

Hehe ja det är kul och det känns ändå bättre äb vad jag trodde att det skulle göra :) Hihi, älskar dig <3

2009-01-27 @ 19:31:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0