Tisdag 27/1

Har nyss varit ute på en promenix. Det har slutat snöa, men det har övergått till lite dugg. Blev lite blöt om mina stortår, men jag var ut i alla fall. Känns skönt, men jag har typ tappat motivationen.

Sitter nu och väntar på att få komma in i badrummet, tänkte ta mig en dusch, men Clara står och borstar tänderna.

Och Alice verkar må bättre, hon sov i flera timmar. Vet inte om hon fortfarande har feber, men lite piggare är hon i alla fall!



I morse
när jag tittade ut snöade det och det hade till och med börjat bli vitt på marken! Jaha tänkte jag, det kom ändå, typiskt. Jag som både trodde och hade hoppats på att det inte skulle komma någon snö, men icke sa nicke!




Och några timmar senare (starx efter ett) så snöade det fortfarande (snöar nu med)!



Hur som helst så känns det rätt okey ändå, just nu. Jag och Earl var ute med Clara på baksidan och lekte. Eller ja, vi kastade lite snöbollar och så, medan Alice var med mormor och morfar.

Stackars lilla Alice är har blivit sjuk! Hon har nyst en massa gånger i dag så snoret har hängt som en genomskinlig slajmtråd. Efter att hon varit ute så satt hon och frös, eller hon sa att hon frös, och så satte jag henne i mitt knä för att hon skulle bli lite varmare och efter ett tag sa hon igen att hon frös. OCh Emma trodde bara att det var något hon sa. Och så sa Alice till mig att hon var trött och ville gå och sova. Till slut sa jag att hon kanske har feber, och så gick vi upp och tempern (i rumpan, stackars Alice). Och så visade det dig att hon hade 38.9 grader. Vi gav henne febernedsättande och så fick hon lägga sig. Och hon var nog verkligen trött, somnade nog på en studs för vi har inte hört ett ljud från henne! Får se hur länge hon sover, hon somnade ju kanske mellan elva - halv tolv eller något, så hon har ju inte ätit någon lunch heller. Stackars!

Hmm, ser ut som att det har slutat snöa nu...

Kommentarer
Postat av: kenka

Åh, kul med lite snö :) Här har vi massor, men det är lite varmare nu. Åh, kom hem nu så vi kan åka till Thailand pluttis :) ÄLSKAR DIG!

2009-01-28 @ 11:00:02
Postat av: Frida

Men om jag kommer hem nu så kan jag ju inte åka till Thailand ändå, måste jobba så jag får pengar först jue! :O

2009-01-28 @ 19:53:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0