Fullspeckad helg

Ojojoj, var flera dagar sedan jag var inne och skrev här. Fy på mig och förlåt, eller något. Jag hade fullt upp hela helgen, har inte hunnit sitta vid datorn något alls..
På lördagen var det ju 4th of July, alltså Independence Day. Jag följde med familjen ett kvarter bort för en liten parad för dom i grannskapet. En brandbil ledde vägen ännu nåt kvarter bort där det fanns hoppborg och ponnyridning. Var jättebra väder och skönt ute. Gick hem efter ett tag och sen hämtade Dani mig för vi skulle se om vi kunde hitta nån klänning som vi kunde ha senare på kvällen. Jag hittade två klänningar från H&M! Förutom klänningarna hittade jag nya flip-flops och lite presenter till några som fyller år den här månaden ;-)
Vi träffade även Tanja och då vi var klar med shoppandet åkte vi hem till henne i Virginia. Vi fixade oss där och tittade även på lite fyrverkerier. Sedan åkte vi tillbaka till Bethesda. Vi var inte ute så himla länge, men trevligt hade vi. Jag, Dani, Tanja och Navid!


Brandbilen kommer



Och vi börjar gå...



Det jag hittade åt mig själv!



Senare på kvällen - Dani, Tanja, Navid.



Jag, Tanja, Dani


Söndagen bestod mest av att sova, åka till poolen med Dani och hennes barn som hon tar hand om. Vad gjorde vi mer? Jo, vi skulle till gymet men så åkte vi och köpte en hejdå present åt Tanja - en fotoram som vi satte in 6 bilder i. Riktigt fin, vill också ha en sån!
Senare på kvällen träffade vi Tanja, Navid och Karo för en avskedsmiddag på en restaurang. Jättegod mat och supergott bröd! Efter maten åkte vi till Tysons Corner för en bio - The Hangover. Andra gången för mig, men det gjorde inget för den filmen är ju så jäkla kul :-D


Dani och Tanja på Jackson's



Här är vi, och nu är Tanja på väg till Ohio. Känns trist, en riktigt kul person!



Så var det ju måndag igår vilket betyder jobb.. Samma känsla varje morgon, speciellt varje måndagsmorgon - neeej, buhu, vill inte jobba! 5 dagar kvar till helg! Typ.. Men, dagen var bra och lättsam. På förmiddagen var jag, flickorna, earl och Noah ute på baksidan i solen och lekte med vattenspridarn. Var så skönt att gå barfota i det solvarma, mjuka gräset :-D Sen på eftermiddagen hade flickorna sin ballet och när den var slut var vi på lekparken. Dagen flöt på riktigt bra.
På kvällen åkte jag och Dani dit för att säga hejdå och ge henne presenten. Ett riktigt lång hejdå avsked det där :-P

Och idag har vi ritat lite och varit på lekparken med Amanda, Audrey och Grace. Massa sol och riktigt varmt har det varit, skönskönt. Tror nästan man börjat vänja sig vid att bli smått svettig då man är utomhus med flickorna, hehe..

I augusti har jag min långhelg eftersom jag har två semesterdagar kvar. Fast vi vet inte riktigt än när det blir, Emma måste veta först när hon ska resa för hon ska resa massor i augusti.
Hur som helst. Jag har mina funderingar på att åka till Tyskland då i alla fall. Trots att jag bara har fyra dagars ledighet, men alltid något!

Just ja...  På torsdag blir det extrajobb för mig, då Emma är bortrest. Kommer få jobba enda till 8-8.30 pm. Samma nästa tisdag... Fick även frågan om jag skulle kunna tänka mig att jobba ännu mer extra mellan torsdag och tisdag, men nej tack. Sa att jag önskar jag kunde men att jag behöver den tiden för att hämta nya krafter. Så notera, verkar inte som att jag ahr nå val gällande de andra två dagarna, trots att jag redan jobbar för mycket. Nåja, jag är stark och kan klara av det!
Just ja, från den 20:e juli kommer vi au pairer få mer betalt. Wohoo! Glad för det!!! :-D

Hmm, nåt annat jag har att komma med? Nja, känner mig ganska färdig nu... :-P

Förutom att jag ska försöka ge mig på att skriva andra rubriker än bara dag och datum. Kanske är "roligare", känns ju så trist liksom med samma hela tiden. Men jag tycker ändå att det är lättare att läsa andras då det står som rubrik så man vet när det var skrivet och så. Eller något. Jag vet inte.
Blir nästan upp till er? Fortsätta med dag och datum? eller ska jag ge mig på andra rubriker?

 
Avslutar med dessa två ego-bilder ;-) Plattade fakitkst mitt hår i lördags. Kändes jätteskumt att se mig i rakt hår igen, blev liksom Oj, nu känner jag ju igen mig själv. Typ :-P hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0