Six Flags

I dag var dagen som vi (jag, Nathalie och Amanda) så sett fram emot, dagen på nöjesparken Six Flags! Och det har verkligen varit kalasroligt! Skrikit, skrattat och mått så gott hela dagen!!! Underbart!
Jag hade ställt klockan på tio i sju (vi ville komma i väg tidigt så vi hade hela dagen och så vi skulle slippa den värsta kön) men jag vaknade tjugo i av tjejerna. Eftersom jag hade väldigt svårt att somna kvällen innan så är jag förvånad över att jag inte var tröttare än vad jag var. Eller att jag avr så pigg som jag var. (Hade varit så trött hela kvällen, och tro mig, mina ögon var jättetrötta när jag skulle sova men då hade jag varit vaken så länge så jag nog blivit övertrött eller något, men vid två somnade jag i alla fall).
Nu kom jag av mig lite, hur som helst. Träffade Amanda vid tjugo i åtta, och sneare träffade vi Nathalie när det var dags att ta bussen bort till själva stället.
Solen sken och det var väldigt varmt trots att klockan var tidigt på morgonen! Vid tio släppte de in oss men attraktionerna öppnade inte förrän vid halv elva. Sista tio, femton minutrarna innan de öppnade hade de en lite show med Looney Tunes figurerna och gubben som gör reklam för Six Flags på TV:n. Det var kul. Och riktigt varmt, tyckte synd om de som var tvungen att dansa runt i kostymerna. Även fast jag tycker det skulle vara kul att ha ett sånt jobb, åtminstone skulle jag vilja prova.
När de släppte in oss så bar det av raka vägen till Stålmannen berg-och-dalbanan. Den var riktigt läskig, jisses. Trodde jag skulle dö, eller jag dog nog ett par gånger under den färden. Hyperventilerade typ hela vägen och kunde inte sluta sen, haha! Jag och Amanda åkte den en gång till sen och då var vi ju uppvärmda och det var riktigt kul, fast fotfarande lite läskigt :-D
Vi åkte en himla massa roliga saker. Strax efter tolv blev det lunchkäk på Panda Express och sen bestämde vi oss för att tillbringa lite tid på vattenparken. Åkte några vattenruschkanor och badade bland vågorna och låg och solade. Himla skönt. Men nu är jag rätt bränd i både nyllet och på axlarna, men det var dte lungt värt!
Sen gick vi vidare och åkte de andra sakerna vi inte hade åkt. Och vi åkte en attraktion som gjorde oss helt genomblöta, men det var kul :-D
Runt tjugo i sex var vi klara coh vi avslutade en toppendag med chokladglass från Cold Stone!
Har en massa bilder som jag inte tänker ladda upp nu. Får se om de kommer i morgon...
Känns inte som jag kan förklara bra nog, men det räcker nog med att säga; galet, läskigt, superkul, toppendag, sol och värme, pirr och skratt!

Och i går åkte jag till Rockville med Dani för vi skulle käka middag med en kompis till henne. Blev middag på California Tortilla, yummy!
Sen kom fyra andra som vi skulle på bio med, varav en jag känner, typ i alla fall.
Vi såg i alla fall på "The Ugly Truth". Åh, den var så bra! Så mysig! Gillade den verkligen. Vill se den igen!!!

Jag tror nog att det börjar bli dags för mig att ta igen lite sömn som jag missade förra natten. Kommer väl kännas som man sitter i karusellen igen när man ligger där och ska försöka sova. Jag hoppas jag inte får mardrömmar om läskiga karuseller, jag är särskilt "rädd/orolig" att jag ska drömma att det går sönder eller att jag flyger ut :-P
Men innan jag släcker helt ska jag nog försöja läsa den bra boken jag är inne i nu!

PS. Bilder kommer ;-D DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0