Snart helg

Har varit en lång förmiddag! Förmodligen känns det väl som att den blev mycket längre för att flickorna hade redan ätit frukost när jag kom ner, vilket var före klockan åtta. Klockan åtta börjar jag och då brukar jag ge dom frukost.
Sharon tog i alla fall Clara till förskolan. Emma var hemma så hon hade hand om Noah lite.
Jag och Alice började med att ta ett bad tillsammans. Sen åkte vi iväg till lekparken ett tag och sen hem igen. Då ritade vi en liten stund och sen tog jag Noah så gick vi ut. Alice ville cyka men det blev mest till at gå. Sen när vi kom in satt vi på golvet och Alice höll på kramas och busa med Noah. Sedan blev det äntligen dags att laga lunchen. När det är lunchdags, det är då det känns som att dagen har kommit någon vart!
Men vilken skillnad det var att vara alldeles själv med Alice. Hon var så lugn och snäll, förmodligen för att hon inte behövde fightas eller skrika eller bråka om uppmärksamheten. Vart så less när vi var inne på toan och skulle borta tänderna efter lunch, då började hon skrika och hålla på, så hotade jag med att hon kommer tappa pärlor från sitt glas om hon fortsätter, och hon fortsatte tills att jag kom upp till tre pärlor. Sen fick hon sin tandborste och vad gör hon inte då om inte smetar av tandkrämen på Claras klänning. Då tog jag henne i handen och gick ut i köket och tömde hela hennes glas. Snopen hon spg ut, men hon verkade inte bry sig så himla mycket. Hon har smetat tandkräm på mig förut och då tappade hon bara en pärla, men nu när hon verkigen vet att man inte gör så tömde jag alla pärlor hon hade... Men annars har hon varit en ängel (nästan i alla fall) hela förmiddagen, vi har varit kompisar!

Nu är det bara några timmar kvar och sen är det helg :-D och jag har väl inga direkta planer för helgen. Det enda jag vet är att ajg ska följa med Dani för lite shopping på söndag eftermiddag. Är rätt skönt att inte ha några planer :-)

Kommentarer
Postat av: johanna

jo det ar ju nya mojligheter, men ganska trakist eftersom ajg itne har varit i en familj for ett ar annu :( men det kommer hoppas jag pa.. har du nagra spec onskemal med nasta familj?

2009-08-01 @ 21:05:53
URL: http://johannagrenholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0