Syskonkärlek


Sötbrorsan :-D Tack för det underbart fina kortet! Gissa vad jag saknar honom??!! Men, det skadar ju inte att få ännu mera bilder ;-)



I går
tog jag mig faktiskt äntligen tiden till att börja läsa en bok! Kommer inte ihåg när jag försökte läsa senast, la för ett tag undan en halvt genomläst engelsk bok för jag tyckte att det inte var någon mening att ha den liggandes bredvid sängen, då jag aldrig har tid att läsa. Men, igår tog jag fram en svensk bok av alla de ca åtta böcker jag fick i julklapp. Bestämde mig för att läsa Syskonkärlek av Katarina Von Bredow. Jag och Dani skulle nämligen fara till Starbucks och hänga för vi hade verkligen inget annat för oss. Så vid, var det kvart i fyra eller kvart i fem vi kom dit? Vi satt i alla fall där och läste fram till ca halv åtta. Hann läsa igenom halva boken. Klockan åtta hade jag lovat att jag kunde jobba, eller sitta barnvakt, och Dani joinade mig. Jag kan inte påstå att vi är särskilt sociala med varandra ibland. För vi satt på min säng med varsin bok och sa typ ingenting. Vi bara läste och läste, som på Starbucks, haha. Men det är så det ska vara ibland, man behöver ju inte alltid babbla en massa.
Hur som helst, ännu senare på kvällen när jag skulle lägga mig fortsatte jag att läsa och sen var boken slut. Den var jättebra! Handlade om två syskon som verkligen älskar varandra, och gör allt som ett kärlekspar gör, fast i smyg då förstås. Det låter ju rätt, äckligt. Men när amn läste tyckte man inte det, man bara önskade att de fick vara med varandra som ett vanligt par. Var än en gång en jättebra bok (om man gillar kärlekshistorier)!!! Skulle kunna tänka mig att läsa den igen, typ nu :-P
Kändes i alla fall jätteskönt att läsa igen, sluta sig in i en annan värld liksom. Avkopplande. Jag låter som värsta nörden ;-)

Var även på gymet igår och simamde hela 120 längder :-D De sista 20 tog jag det långsamt medan jag väntade på att Dani skulle bli klar. Efter det for jag hem och "övningskörde" stor bilen,och det gick ju bra. Inga problems.

Nu är det snart dags för mig att kila. Måste flytta bilbarnstolarna till andra bilen (för nu får jag köra den mindre igen för vi har en tillfällig registrering). Så måste jag fixa lite frukt till flickorna och väcka dom så vi kan åka på baletten. Då ska jag börja läsa en ny bok, som Dani läste ut igår. Den heter jemina j och ska tydligen vara bra. Så då har jag 45 minuter egen tid då jag kan koppla av och gå in i min egen värld, eller bokens rättare sagt :-)

I dag fick jag äntligen brev av mormor :-D Och världens finaste kort på Charlie! Och en massa hälsningar från nära och kära, och pengar. Blev såååå glad :-D TACK!!!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Då kan vi väl ha playdate!? :D

2009-07-20 @ 23:59:04
URL: http://amandabragee.blogg.se/
Postat av: Amanda

onsdag låter jättebra :)

2009-07-21 @ 03:06:12
URL: http://amandabragee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0