Fredag 12/6

Åh vad skönt med fredag! Ikväll blir det utgång, ska bli skoj. Och vi ska nog lyckas bättre den här gången ;-)

Glömde berätta igår om Noah.. Jag satt i min säng och matade honom, så kom världens bubbleprutt från honom! Tänkte inte mer på det utan fortsatte att mata honom tills han kände sig färdig. Sen satte jag honom upp och upptäckte världens största gula bajs fläck på hans rygg. Och eftersom jag hade honom i mitt knä, så var mina shorts blöta av hans bebispoop! Livet som au pair fick jag verkligen erfara igår!

I dag blev det inte riktigt som jag hade tänkt mig. Eftersom Clara går till förskolan med Sharon hade jag ju liksom tagit för givet att jag skulle va med Alice själv, och jag såg fram emot det, att ha lite egentid med henne. Men då jag kom ner i morse sa Emma att jag i dag skulle ha hand om både Alice och Noah.
Jahapp, där sprack mina planer.
Men dagen har gått smidigt ändå, då både Alice och Noah har betett sig väl. Jag tog på mig en slags sele  och stoppade Noah fram på magen. Så fick Alice sätta sig i barnvagnen och så promenerade vi iväg till lekparken. Var ju så fint väder så jag tyckte verkligen att vi behövde komma iväg. Ojoj, vi hade inte ens kommit halvvägs innan svetten rann på min rygg och i ansiktet. bestämde mig för att jag skulle ta det lite långsammare, när jag går har jag oftast en tendes att gå rätt fort, i alla fall när jag promenerar med barnvagnen.
Hur som helst, min tröja blev verkligen dyngsur av svett på ryggen, jag kände mig så mysig och fräsch.. Hehe..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0