Måndag 8/6

Jag har haft fullt upp hela helgen kan jag säga!
I fredags åkte jag ju som sagt till Nathalie och vi började fylla i ansökan men vi blev inte klara för vi var tvungen att kila i väg för vi skulle på bio. Men först behövde vi ju middag så vi käkade varsin fet burrito och sen glass, mums mums. Sen gick vi på bio och såg på "The Hangover". Åh vilken kul fim alltså, rekomenderar den verkligen. mycket skratt blev det, skitrolig!
Sen bar det av hemåt för min del.
På lördagen hade jag som vanligt min engelska klass, och vi har faktiskt rätt kul där! Fast jag var rätt trött.. Och sen när den var slut så träffade jag Amanda och så åkte vi in till Georgetown för att gå på svenska ambassaden eftersom det var Sveriges Nationaldag, och där väntade Nathalie på oss. Vi hängde lite med Göran, utklädd till same. Vi käkade lite jordgubbstårta och kanelbulle, vi dansade runt en midsommarstång, vi gjorde en Sverige Quiz och så blev vi uppskickade på taket på ambassaden. Sen strosade vi omkring lite inne i georgetown, jag köpte ett par solglasögon och ett par skor på H&M! Mycket nöjd! Sen förljde Nathalie med mig hem för vi skulle gå på bio med Dani, Tanja och Erick. Den här kvällen såg vi på "My Life in Ruins". Den var bra, jag gillade den. Den var liite seg i början men sen vart den bättre och rolig, och kärleksfull :-D Efter bion vet jag inte hur länge jag, Dani och Tanja stod på parkeringsplatsen, i alla fall i en timme tror jag, vi stod och kollade på Tanjas bil som blivit ockuperad av massa små myror!
Och i går då.. I går var det Noahs dop. Och efter dopet var det mat och fika hemma hos oss! Jisses vad gott det var, och jisses vad mätt jag blev! Och jag åt världens godaste tårta tror jag!
Kan ni gissa vad jag gjorde sen då? Jo ni, jag gick för den tredje gången den här helgen på bio! den här gången med Dani och Amanda, och kvällens film var "Land of the Lost". Var väl inte riktigt som man hade förväntat sig. Har ju sett bättre filmer, men den hade en del roliga inslag. Men det var inte riktigt en Frida-film.
Sen åkte jag och Dani hem till mig, satt vi ute och pratade lite, så gick vi in eftersom jag erbjöd henne lite tårta och sen satt vi ute och pratade ännu mera, tror klockan hann bli halv tolv innan vi bestämde oss för att det fick bli kväll.

I dag då. Jag hade gruvat mig lite för att åter börja jobba igen, så skönt att vara ledig jue och riktigt njuta av livet, typ :-P Men, dagen har varit riktigt bra faktiskt, hittills! Vädret har varit jättefint, varmt och skönt. Jag och flickorna har varit på lekparken, och Alice var på toppenhumör för hon hade fått en liiten bit tuggummi av mig, tvivlar på att Emma och Earl skulle tycka att det var sån bra idé att jag gav henne det men wathever, hehe. Sen var det musiklass på bibblan och sen hem och äta. I dag åt jag samma lunch samtidigt som dem, och vi hade det riktigt trevligt. Och i badrummet när det var dax för tandborstning hade vi det ritkigt kul. Även fast Alice inte ville öppna munnen först. Men vi samtalade med väldigt mörka röster och jag skrattade jättemörkt, och hon tyckte det var så himla kul så jag kunde inte låta bli att fortsätta. ojoj vad hon skrattade. Tillslut när jag började leka tandläkare och prata med konstig röst öppnade hon munnen, för jag sa att jag var tandläkare och hon var patient.

Vill ni ha lite bilder från helgen kanske?


Amanda på väg till ambassaden


 
Lite snack med Göran Gillinger



Svenska brudar



Kanelbulle och jordgubbstårta, mmm vad GOTT det var :-D



Swedish girls!


 
Dans runt stången



Njuter i värmen


 
Tur uppe på taket


 
Träffade vi på en annan svensk tjej som hette Anna


 
Me and my new sunglasses!



Mina nya skor


 
Dricka och mat



Och den godaste tårtan!!! Det vita är typ vit choklad, mumma!!!!
 

Kommentarer
Postat av: Amanda

Fan vad snygg jag ar pa forsta bilden :P

2009-06-09 @ 00:48:06
URL: http://amandabragee.blogg.se/
Postat av: johanna

om jag bott kvar dar hade jag lungt varit med er den dagen,... fy fasiken vad fusk jordgubbstarta :(

2009-06-09 @ 15:28:48
URL: http://johannagrenholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0