Onsdag 3/6

Wohoo!!! I dag fick jag min dator :-D Jag är såå glad, den är så fin :-D Känns ovanligt med windows, och jag är ovan med att skriva på ett större tangentbord, men det löser sig snart!


Tihi! Känns jättebra :-D


Sitter just nu på Starbucks med Dani. De stängde för länge sen men eftersom Dani känner de som jobbar här och ska skjutsa hem en av dem så får vi sitta kvar. Det är lite småkyligt här inne! :-P
Ojoj vad det började åska här för ett tag sen. Himlen lyste upp alldeles lila stup i ett, och det small och hade sig. Riktigt kul, exhalterad som jag blir då det åskar :-D
Och regnet öste ner!

Regn!

Så filmade jag lite när det åskade, men konstigt nog får jag inte upp någon bild eller så på datorn - alltså jag kan inte se den. Men det får jag försöka fixa i morgon!

I dag åkte jag för att se om jag kunde hitta nå skor, både skor att träna i och skor att bara ha som vanligt liksom. Men utan framgång. Hittade ju ett par fina puma skor som jag ville ha, men självklart fanns inte min storlek. Varför ska jag vara så fet för, och ha så stora fötter??! Haha nerå..
Var en rätt fin och varm dag. Nu på kvällen som det vände.
Var på gymet i kväll med, och det var då det började vräka ner. Jag och Dani sprang ut barfota till bilen för att inte bli blöt om skorna. För att sedan springa in i den andra byggnaden där vi skulle duscha. Var kul :-D

I går kväll när jag kom hem hade någon, skulle tro på Emmas pappa, satt fast dörrkedjan.. Så jag kom inte in, i det här landet kan man inte sticka in handen och haka lös den. Så jag fick ringa och väcka Emma, igen. Förra veckan fick jag också göra det, för då hade jag glömt nycklarna. Men igår var det inte mitt fel. Men hur som helst så känner jag mig lite orolig för att kedjan ska sitta fast även denna kväll. Hoppas inte, jag känner verkligen inte för att behöva ringa och väcka någon igen..

Åh vad jag gillar min nya dator! Har jag sagt det redan?!



Då har
min första lediga dag börjat. Klockan är tio i nio, och här sitter jag och har varit vaken i en timma! Oj vilken sovmorgon, typ 25 minuter. Går inte sova när de lever om så mycket. Försökte plugga igen öronen men det var för sent. Nåja, känns det ju som man får en längre dag i alla fall. Och i dag hade jag tänkt att försöka hitta nya skor, ett par träningsskor och ett par vanliga skor. Och så ska jag se om jag lyckas skaffa ett social security number i dag. Så jag kan ta det amerikanska körkortet snart! Och om jag ska stanna ännu ett år vore det ju bra med både ett social nummer och ett amerikanskt körkort. Även fall man mste ta om det om man flyttar!

Ne jag undrar jag om jag ska ta och kliva upp och dra på mig nå kläder och käka frulle snart?!

Kommentarer
Postat av: nathalie

Såg nyss ditt meddelande på msn, men eftersom vi har haft strömavbrott i dryga 45 minuter kunde jag inte svara och du svarar inte på mobilen.

Kom över någon dag så ska vi se till att du kan ladda ner och grejer och så kan vi skicka iväg den där ansökan om förlängning. :) Haha.. Ring eller något. Puss på kinden!

2009-06-04 @ 01:20:29
URL: http://dealskardig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0