Torsdag 25/6

Suck, vet inte var jag ska börja. Ska jag gå rätt på sak eller börja med att säga att mina ögon varit trötta av tårar i dag och jag har haft huvudvärk orsakad av grin, grin och grin?
Ne, jag börjar nog med en bild..



Jag kan inte för mitt liv förstå att lilla fast stora Rex har lämnat oss :'-( varför? varför? vaaaarför? I lite mer än 9 år var han en del av våra liv, i 9 år... Och så försvinner han bara så där, och av alla dessa år och av alla år som han skulle kunna ha haft kvar "reser" han iväg just det året som jag är borta... Så overkligt, jag förstår inte. Ska jag komma hem sen, utan att ha en Rex i huset? Tomt... Bleh! Såg att bror skrev till någon att det var något med hjärnan, han kunde falla ihop rätt som det var bara. Och mamma skrev något om  Vestibularissyndrom, som har med balansen att göra... Åh, Rex! Kan ju meddela att i dag var första gången som jag grät inför min host-dad när han frågade hur det var med mig, som han alltid gör. Och jag kunde inte bara säga, "I'm fine" eller "I'm OK", utan jag bara röck på axlarna och sa som det var och så kom det grin, blä! Tänker på mamma, du måste ju ändå vara den som tycker det är allra jobbigast, känner mig extra ledsen för det :'-(
och på tal om döden så kan jag itne för mitt liv förstå att Micheal Jackson, pop kungen är död?!!! Inte för att jag var nåt stort fan av honom, men ändå. Micheal Jackson liksom...

Bortsett från att mina tankar varit på Rex hela dagen så har dagen flytit på bra. Hade riktigt fint och härligt väder, vilket var bra. Hade det varit grått och trist hade det ju vart ännu värre. Nu kunde jag titta upp mot en klarblå himmel och tänka att Rex hade det bra där, med Rasmus. Och alla andra djur vi haft genom årens gång... Fy vad hemskt det låter...
Dagen har i alla fall erbjudit lekpark och sen bad och lunch hos Sharon. En lång middagslur för tjejerna och under hela tiden fick jag ha hand om Noah...

I kväll hade jag au pair möte. Tror alla i gruppen kom, vi var hela 27 stycken au pairer på mötet. Vi höll hus i våran LCC:s trädgård, vi åt pizza, hade nåt safety snack, åt massa desserter som några tog med sig och bara snackade. var trevligt, och nu är jag proppmätt. Mitt projekt med att försöka gå ner i vikt går inge vidare, men så länge jag tränar är det väl rätt lugnt, förutom att jag står kvar på 0, liksom. Men i morgon ska jag sköta mig bättre. Den här veckan har varit en riktig fusk-vecka...

Ne, dax att ta med sig tankarna på Rex till drömmarnas värld kanske?

I morogn kväll blir det simning och bio! Filmen vi ska se är "My Sister's Keeper". Verkar vara en bra och sorglig film.. Har velat se den länge. Och i går såg ju jag och Amanda på "The Taking of Pelham 123". Det var en bra och spännande film då man kände sig nervös och satt på spänn.

Ne nu får det bli natten för mig, sista dagen i morgon och sen är det helg!!!

Kommentarer
Postat av: nathalie

va? när, vad hur? dagskort? haha

2009-06-26 @ 21:39:17
URL: http://dealskardig.blogg.se/
Postat av: nathalie

vart här eller i nyc? när har vi pratat om något sånt? haha

2009-06-27 @ 02:29:54
URL: http://dealskardig.blogg.se/
Postat av: Ailin

Usch, så tråkigt att Rex har gått bort :( Men han har det säkert bra där han är nu! Och som tur är kan ingen ta ifrån dig minnena om honom. Tex det att han kunde tro att han var en katt. Sötvovven!

2009-06-30 @ 19:24:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0