Fredag 27/3

Vilken dag det har varit alltså. Jag hoppas verkligen att Clara lugnar sig, jag orkar bara inte om hon också ska komma in i värsta trotsåldern. Det tar verkligen på krafterna.She has driven me nuts today... Hon grinar, hon vill inte, hon trotsar och hon gör precis tvärtom...
    Så sa Emma när hon kom hem (då jag berättat hur Clara varit), att hon verkligen hoppas att Alice lugnar ner sig nu, när Clara verkar ha kommit in i trotsåldern, för hon orkar inte med tv stycken. Nee, inte jag heller, som tillbringar över tio timmar om dagen fem dagar i veckan, varje vecka med dem..
    Jag undrar om de har tänkt något på, om de tycker att jag egentligen spenderar för mycket tid med flickorna. I alla fall gällande Clara. Jag har sagt det förut, och jag säger de igen.. att det är till mig hon vill när något har hänt, eller att det är hos mig hon vill sitta varje måltid. I dag när Emma kom hem var det första Clara sa äcklig mamma. Hejja.
Och i morse var hon ledsen, och pappa fick inte hålla henne, farmor fick inte hålla henne, utan hon skulle till mig. Samma i kväll när hon var ledsen, bara jag som får trösta henne. Jag tycker det känns så dumt, mot dem. Det är ju till dem hon ska gå, eller hur? Jag som förälder skulle inte känna mig så, uppskattad. Jag skulle väl inte vilja att mitt barn hellre skulle gå till, barnflickan? Visst, om det bara var någon enstaka gång så där, men hela tiden?
Jaja, hur som helst så kunde inte den här helgen komma mer lägligt. Kände mig helt död när Emma och Ealr kom hem.
    Så skulle jag gå ut på en promenad tidigare ikväll för att friska upp hjärnan lite och lätta lite på trycket, klev utanför dörren och upptäckte att det regnade. Och jag var såå nära på att gå in igen, tog i dörrhandtaget men ångrade mig sen, det regnade ju ändå inte såå mycket. Gick en rätt kort runda, hade inte energin till att gå så mycket längre, och jag vet inte direkt om det blev så mycket klarare i huvudet.
Men nu känns det i alla fall lite bättre efter att ha suttit och kikat på film med Emma och Earl. Och ätit lite glass med mölk i en mugg!

Förresten, i dag när jag och Clara var på väg hem från simskolan och vi började närma oss själva Bethesda, så var det värsta händelsen där. Det var massor av brandbilar, polisbilar och ambulander, och helikoptrar. Så hörde jag på radion helt plötsligt att de pratade om det som pågick i Bethesda, men jag hängde inte riktigt med. Men jag uppfattade i alla fall att man skulle förvänta sig crazy delays på den röda linjen (metron alltså, tunnelbanan).
Senare när Earl kom hem sa han att det var två tåg som hade spårat ur, mellan Bethesda och Friendship Heights. Tror det var så i alla fall, om jag fattade rätt ;-)
Så ska man förvänta sig förseningar hela helgen, yippi, jag som ska på skolan i morgon!...



I natt
sov jag så himla skönt. Och så vaknade jag flera gånger, och varje gång trodde jag att det var morgon för det kändes som jag hade sovit jättelänge. Men då det fortfarande var mörkt ute, så var det så skönt att bara somna om, för jag var trött ändå. Första gången jag vaknade tror jag klockan var halv tolv, eller halv ett, och det kändes som jag hade sovit hela natten :-P Kände mig ganska utvilad då jag vaknade, vilket nog var tur. För jag har haft två rätt tjuriga flickor i dag. Speciellt Clara, hon har varit jättegrinig och trotsig, känns som skönt att Alice har varit på skolan..

Känns otroligt skönt att det är fredag, wohoo :-)

Kommentarer
Postat av: nathalie

Yeeeeey!!!!! See you tomorrow!!!

2009-03-27 @ 23:23:05
URL: http://dealskardig.blogg.se/aupair
Postat av: kenka

Uscha, det lät inte så kul de dära :/ Hoppas bara att hon hade en dålig dag!



Att hon vänder sig till dig är ju inte så konstigt :) Du är ju underbar!

2009-03-28 @ 05:32:16
Postat av: A

Oj du verkade ju måttligt road :P

2009-03-29 @ 00:39:40
Postat av: SecondhandTorget - Din secondhandbutik nätet!

Har du gamla kläder eller andra saker du vill bli av med?



I så fall ska du besöka SecondhandTorget.blogg.se, där erbjuder vi alla, att annonsera GRATIS. Så det är bara att börja rensa garderoben, rummet, lägenhet, garaget!



Detta är en otroligt bra sida för dig som älskar secondhand eller vill bli av med gamla saker som, och aldrig kommer till användning. Och glöm inte bort att kika runt efter fynd. För kan man fynda så är det på SecondhandTorget.



Kika under kategorin Annonserings information där står det precis hur du ska gå tillväga för att aonnsera hos oss.



Välkommen!

http://secondhandtorget.blogg.se

2009-03-29 @ 00:48:47
URL: http://secondhandtorget.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0