Måndag 2/3

Så här såg det ut imorse när jag vaknade:







Så, det har alltså snöat en hel del i natt. Men heja, var väl min första tanke när jag vaknade i morse, men sen tänkte jag att det kunde ju ändå bli kul. Och det blev det faktiskt. Efter att flickorna ätit frukost och borstat tänderna (vilket tog ett väldigt tag för att framförallt Clara tjurar med att itne vilja bli borstad) så tog vi på oss ytterkläder cch gick ut i snön. Var alldeles mjuk snö, ingen tösnö. Så gjorde vi lite snöänglar, gick omkring och plumsade och kastade lite snö. Sen sa flickorna att de började bli kalla så då skulle vi gå in, och då vi kom på framsidan igen så sa jag att vi kunde prova åka ned för slänten (vi bor typ i en slänt eler vad man ska säga, så hela våran gård lutar, speciellt på framsidan lutar den rätt brant). Och det var ju en toppenidé! De älskade det, vet inte hur många gånger vi åkte ned! Det var skoj. Sen gick vi in och åt mellanmål och så värmde jag mjölk! Dagen kändes jättebra och lätt ända fram till dess att Alice började få sina utrott igen. Hon skrek, gnällde, grinade och ropade på mamma. Det är verkligen jobbigt när det blir så, men det går över efter ett tag.
Sen så skulle Alice ha simskola i dag, och när vi kom dit sa de att klassen var inställd. Jippi. Stackars Alice, hon gillar ju simskolan så mycket, och förra veckan blev det ju ingen heller. Men då åkte vi till biblioteket en stund istället.
Kan även meddela att jag har haft en del blöta (nerkissade) byxor, strumpor och trosor i dag. Men det konstiga är att Clara är bättre på det med att gå på toa än vad Alice är. För det första är Clara yngre (men antar att det hela är rätt individuellt), men det "konstiga" är att Alice nästan var helt  pottränad för ett år sedan, Men allt fick ett bakslag. Men jag tycker ändå att det känns som att hon borde veta och känna det bättre än Clara som inte alls har varuit pottränad. Jaja, förhoppningsvis blir det bättre ganska snart!
Sen har jag även haft en väldigt nysig och snorig Alice i dag. När hon nyst, vilket hon har gjort ett x-antal gånger, så har det flygit ut snor! Får man skynda sig dit med papper innan hon torkar av sog det på armen. Och då jag säger flygit ut menar jag flygit ut!

Ne, vad tros om att se en film kanske kanske??




Även dystra människor
skiner upp emellanåt

Han tog ut ballongen ur burken och stoppade in den
igen, lycklig som aldrig förr ...

Kommentarer
Postat av: Amanda

asså dom blir ju helt handlingsförlamade så fort det kommer lite snö ;)

2009-03-03 @ 01:57:21
URL: http://amandabragee.blogg.se/
Postat av: Johanna

josses nice med sno :) ska forsoka lagga ut en bild pa snon har far du se :P hoppas du har det bra dar nere :p

2009-03-03 @ 03:54:32
URL: http://johannagrenholm.blogg.se/
Postat av: kenka

Gud vad mycket snö :O hoho, älskar dig!

2009-03-03 @ 09:22:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0