Måndag 9/3 Skön dag

Haha, åh jag blev lite orolig i dag när vi hade kommit hem från lekparken. Alice hade nämligen hittat en liten rosa pärla som hon var väldigt förtjust i. Sen kom hon och var halvt tårögd och ville till mamma, och tänkte hmm, inte vanligt att hon liksom är så lugn och vill ha mamma, med lite tårar i ögonen. Så tänkte jag sen, var är pärlan. Så kände jag på näsan för att känna om den kanske var där i, men kände inget. Så frågade jag var den var och då pekade hon på näsan. Så böjde jag mig ned för att kika in, så såg jag nå rosa där i, alldeles igentäppt. Alltså, jag blev rädd! VAD gör jag nu? Kunde ju inte pilla in mitt eget finger för hon har ju så liten näsa, men så frågade jag om hon kunde snyta eller fräsa, och så höll jag för ena näsborren. Och jag blev riktigt förvånad då hon tog i jättehårt på första försöket, och ut flög pärlan + lite annat. Lättnad!







Just nu, i den här stunden sitter jag som det syns ute på verandan i solen! Mår hur gott som helst. Skickar några soliga tankar åt er där hemma! ;-)
Även fast det inte är riktigt lika varmt som det varit i helgen så är det fortfarande varmt, lite mer blåsigt men rätt varma vindar, och himlen är blå, vilket gör att man känner sig så mycket lättare och klarare uppe i knoppen!
Så, nu sitter jag alltså här i en jätteskön stol och solar benen. Om en timme är det dax att väcka Alice för att åka på simskolan, skoj skoj!

Jag har haft ett par jätteduktiga och snälla tjejer i dag! Morgonen var lugn, för Alice sov enda till halv tio!!! Riktigt förvånad, började tänka på om jag borde väcka henne men så vaknade hon av sig själv. Hon hade vaknat typ tre gånger i natt (förmodligen mardrömmar), så hon var väl trött. Så jag och Clara satt och åt gröt, borstade tänderna, läste massa böcker och ritade lite. Sen vaknade Alice och vi gick upp, klädde på oss, Alice fick sin frukost och sen pallrade vi oss till lekparken. Har varit en riktigt skön dag, flickorna har varit på strålande humör, och sen när vi kom hem lekte de snällt medan jag gjorde ordning lunchen, och sen åt de snällt och riktigt riktigt bra! Gillar dagar som denna. Och dessutom har Emma och Noah varit på jobbet i dag vilket har gjort det hela lite lättare! Åh vilken dag :-)
Fast när jag vaknade den här morgonen kände jag mig så trött! Dels hade jag ju vaknat de gånger då Alice vaknat, och dels var det ju mörkare ute än "vanligt" eftersom klockan egentligen bara var 6.20 och inte 7.20 då klockan ringde. Men, om dagen ser ut som den gjort i dag så gör det inget!

Ne nu får det vara slutbabblat här om det sköna vädret och så.



Ps.
Inga blöta byxor hittils i dag! Ds.

Kommentarer
Postat av: nathalie

why does kids put things like that in their nose?

2009-03-10 @ 01:44:56
URL: http://dealskardig.blogg.se/aupair
Postat av: Jenni

Jag har en brevvän från Maryland! :)

En vacker dag ska också jag åka som au-pair till USA... men tills dess får jag bara läsa alla au-pair bloggar jag kommer över :D intressant läsning är det åtminstone att läsa! :)

2009-03-10 @ 08:45:36
URL: http://jennimaatta.blogg.se/
Postat av: Jenni

Jag har nog bestämt mig för att åka, men jag ska studera klart först hade jag tänkt :P men ifall jag inte får någon studieplats till hösten så åker jag väl då någongång istället :)

2009-03-10 @ 18:51:14
URL: http://jennimaatta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0