Söndag 8/3

I dag har jag och Nathalie varit i Georgetown, så himla mysigt ställe! Har inte hållt så hårt på kosten i helgen... Men nu, nu är det slutätet slisk på i alla fall först en månad (när Sanne kommer ska vi äta massa gott!). Och nu har jag heller inget hemma som jag kan gå och äta av (godis), för det smaskade jag och Nathalie i oss i gårkväll när vi satt och drömde oss bort i Dirty Dancing! Och i dag i Georgetown har vi mumsat i oss varsin Ben & Jerry's glasskula, och en cupcake. Mmm, världens godaste muffins!
Vi har i alla fall strosat runt i det varma och sköna vädret och mått allmänt gott! Det har varit molnigt och så, men ack så varmt och skönt. Som sommar, blev typ för varmt för mig att ha strumpbyxor! Men, en riktigt bra och härlig dag har det varit!


I väntan på bussen... Vi missade precis en buss när vi var på väg, sen kom det ingen på typ hur länge som helst (kanske 30 min?)



Mmm, gott med Ben & jerry's



Senare gick vi och köpte oss muffins. Kö, men det gick fort!





Ser dom inte alldeles för goda ut?!



Jag slog till på en svingod coconut cupcake!



Sedan slog vi oss ned på en mur och mumsade i oss våra goda bakelser!



Vi hade en trevlig stund!






Köpte ett sött litet block sm ska bli min nya dagbok :-)


Och i natt så ställde vi fram klockan en timme här i landet, så nu har vi sommartid. Och återigen så skiljer det nu bara 5 timmer mellan här och Sverige, fram till den 29:e tror jag.
Jag och Nathalie hade halvt och halvt problem om vilken tid det var imorse. För helt plötsligt var klockan tio! Och då visste vi inte om telefonerna ställt om sig av sig själva. För igår ställde jag om min dator och min svenska mobil, men lät den amerikanska vara för att den kanske skulle ställa om sig själv. När jag vaknade imorse hade den ställt om sig, för den var lika mycket som de andra. Men Nathalies hade inte ställt om sig. Och när klockan helt plötsligt var så mycket, tänkte vi att min dator och mobil hade ställt om sig igen. Och vi kollade upp det på internet, och det hela slutade med att klockan var tio! Men jag undrar var tiden tog vägen, den bara rusade iväg då vi låg och pratade...
Ochbtw, så har jag varit hur trött som helst i dag, eftersom det inte går att sova ut i det här huset, och jag och Nathalie var vaken rätt länge ändå igår, låg och snackade och så. Men, i kväll ska jag i alla fall lägga mig tidigt :-)





Sjung din själ varm

Det snöade inte längre nu, med det var
rysligt kallt, och för att hålla värmen upp
sjöng de Puhs sång sex gånger. Nasse
tiddelipommade och Puh sjöng resten, och
bgge slog takt på grinden med pinnar. Och
efter en liten stund kände de sig mycket
varmare och kunde prata igen.

Kommentarer
Postat av: kenkis

Men hörru! Den dära muffinsen såg rätt god ut! kan du inte skicka hem en till mig :D tihi. Älskar dig mest!!

2009-03-08 @ 23:07:00
Postat av: Frida

Alltså, det var den godaste muffinsen jag har ätit, någonsin, går inte beskriva :D Älskar dig med!

2009-03-08 @ 23:37:01
URL: http://nannafrida.blogg.se/
Postat av: nathalie

do I always have to be ugly in your pictures? hhahahaha

2009-03-09 @ 00:44:26
URL: http://dealskardig.blogg.se/aupair
Postat av: Eva W

Permanenten blev jättefin!

2009-03-09 @ 08:26:53
Postat av: Frida

Eva: Tack :) Dock är jag orolig för att jag nog måste tillbaka :S

2009-03-09 @ 19:08:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0