Onsdag 25/3

I dag har det varit en stor dag. Noah har nämligen druckit ur flaska för första gången! Och det var jag som matade honom. Kanske ska säga också att det var bröstmjölk och inte välling i flaskan. Han var lite grinig först och ville inte ta den, men efter ett tag gick det lite bättre, och efter ännu en liten stund drack han för fullt. Kul :-) Vi skulle prova och se hur det funkade, för att Sharon, farmodern ska ha hand om honom på fredag för Emma ska in på jobbet. För hon får längre ingenting gjort där när hon har honom med. Här är mammaledigheten inte alls som i Sverige. För det första så varar den ju bara i ca 3 månader. Och för det andra, i alla fall gällande Emma, så måste hon sitta hemma och jobba mest helatiden vid datorn, dom skickar över massa saker som hon måste hålla på med... Vad tungt. Jag är glad att jag inte ska vara mammaledig i USA!

Dagen har även varit lite halvtung. Flickorna var jättegriniga imorse. Så det slutade med att Earl gick upp med Clara ett tag. Senare innan vi skulle åka till gymnastiken fick Emma gå upp med Alice.
Det börjar nästan kännas lite dumt. Som imorse till exempel blev Clara så himla jätteledsen när Emma skulle fixa Claras gröt (lägga i sylt alltså, för själva gröten hade jag redan gjort i ordning). Hur som helst blev hon väldigt ledsen och började grina och sa att hon ville att Frida skulle göra det..
Det är ju rätt tur att hon glömmer bort att vi två brukar vara ovänner ibland ;-P

Känner mig väldigt trött. Tror nog att jag ska ta och vila ett tag :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0