Söndag 1/3

I dag har Proppen, Anders, alltså mammas boyfriend fyllt år, så då vill jag börja med att säga grattis till honom!!! Grattis grattis!

I går åkte jag och Nathalie till Tysons Corner. Och jag kan tala om för er att jag gjorde av med betydligt mycket mer pengar än vad jag egentligen tillät mig göra... Jag kallar det för att ha lånat pengar av mig själv. Jag tog nämligen med mig extra pengar för att jag skulle kunna posta presenterna som skulle inhandlas och pengar ifall jag skulle vilja göra en permanent! Men jag gjorde varken en permanent eller postade presenter (bestämde mig för att skjuta upp det till nästa helg). Så, jag handlade lite presenter, och lite saker åt mig sjäv. Vilket jag inte hade tänkt från allra första början. Men, jag handlar faktiskt inte så mycket saker åt mig själv, och man måste väl få unna sig lite saker någon gång då och då vah? ;-)


Lunchtime!


Sen på kvällen när vi kom hem till Nathalie så började vi färga håret på mig, jag var lite halvless på min utväxt som började bli allt längre. Så nu ska mitt hår alltså vara mahogny brunt!

Sov hos Nathalie i natt. Och i dag drog vi till Pentagon City, för vi ville spana in Bath & Body Works sista rea. Och självklart inhandlades det lite i dag med. Vi började det hela med en lunch, och avslutade det hela med en kaka, mums!


Mina "presenter" till mig själv ;-) Älskar västen, eller vad man ska kalla det
- västkoftan kanske. Finns det nåt som heter det?


Här kommer färgningen i bilder ;-D


Lite före-bilder


Börjar bli redo - har delat in håret i fyra sektioner + skyddat mig med en
soppåse, väldigt smart. Lyckades ändå få en liten klick färg på mina jeans
;-(


Nathalie är i full gång med att färga!


Klet...


Färgen sitter i, var det bara att vänta i 25 minuter!


Och tadaa, så här blev resultatet!


Har faktiskt varit duktig i kväll, och varit ute och sprungit! Dock blev jag rätt blöt, för då jag klev utanför dörren så såg jag att det börjat snöa. Typiskt. Men det fanns inget återvändo, eller jo det gjorde det ju. Men, jag var ju redan påklädd och utanför dörren så varför vända? Jag blev väldigt blöt om mina fötter kan jag säga, men det var skönt att komma ut och springa av sig lite, så skönt att springa på kvällen då det blivit mörkt. Vet inte varför det går så mycket lättare för mig att springa då.
Hur som helst så var det rätt jobbigt att få massa snö i ögonen, men jag överlevde. Och nu har det börjat vitna på marken, igen. Hoppas det försvinner lika snabbt som det kommer, vill inte ha mer snö. Jag är ju redo för våren.


En blöt Frida efter en liten springtur. Man är ju inte gjord av socker!


Haha! Flickorna ligger nu i sina sängar, och nyss hörde jag Alice säga till Clara: "Mamma kines, pappa japan - stackars lilla barn". Jag visade nämligen det för Alice och Clara i veckan som var. Får man säga så? Jag är rätt säker på att hon även satte fingrarna i ögonvrårna och drog upp och ned. Hon är rolig hon!

Tänk att vi är inne i mars nu! Känns som att nu börjar det hända saker, jag tycker att det börjar gå fortare! Tänk, snart är det bara en månad kvar till Sanne kommer, can't wait!
Har även tänkt att ta mig in till Dupont Circle i veckan för att kolla upp en helgkurs, måste börja nu!




Du kan alltid rätta till ett
fruktansvärt misstag

Han hade ätit upp I-ors födelsedagspresent!
- Så fånigt! sa Puh. Vad ska jag ta mig till? Jag måste
ge honom nånting. Det stod alldeles stilla i huvudet på
honom en lång stund. Sedan tänkte han: 'Nå ja, det är i
alla fall en fin burk, även om det inte är nån honung
i den. Om jag tvättar ur den och får någon att skriva
Hjärtliga gratulationer på den, skulle I-or kunna lägga
småsaker i den, och det vore ju Praktiskt.'




Kommentarer
Postat av: nathalie

1. did you buy those snackbars at cvs?

2. when I saw the last picture I was thinking, When did you take that, till I realised that you had you NY hood and had snow in your head. haha..

3. if you do the perm next weekend I want to come. Just so you know ;) haha

2009-03-02 @ 04:38:28
URL: http://dealskardig.blogg.se/aupair
Postat av: kenka

Åh, vad fint det vart :D ÄLSKAR DIIIG!

2009-03-02 @ 06:00:34
Postat av: Eva

Vad bra du blev i håret!

Kram Eva

2009-03-02 @ 07:45:40
Postat av: Frida

Tack och tack :)

2009-03-03 @ 00:59:04
URL: http://nannafrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0