Tisdag 17/3

Okey, blev inget åka in och anmäla sig i kväll. Earl skulle bli lite sen, vilket i sin tur gjorde att jag slutade vid sju, då Emma tog sen tog flickorna för att se på barnprogram. Så det hanns inte med i dag. Jag tror jag åker dit i morgon eller på torsdag i stället! Ne, i morgon får det bli!

Ah! Att det förresten ska vara så himla svårt att inte småäta, eller att inte "tjuvsmaka" då jag lagar lunch åt flickorna? Jag blir galen. Känns som jag vill äta på nåt hela tiden! Vad göra? :-P

Fick post av mormor i dag. Kulit. Vann tio kronor på tialotten! ;-) Och flickorna älskar att hålla på med skrapgrejen!





Det är förmodligen inte en tessla
som förföljer dig

Christoffer Robin klättarde ner från trädet.
- Dumma gamla Nalle, sa han, vad gjorde du
egentligen? Först gick du runt dungen två gånger
ensam, och sen sprang Nasse efter dig,
och så gick ni båda runt tillsammans,
och nu tänkte ni just börja på fjärde varvet.
- Stopp ett ögonblick, sa Puh och höll upp sin tass.
Han satte sig ner och funderade på det mest
fundersamma sätt, han kunde. Sen prövade han med
tassen i ett av spåren... och så kliade han sig på
nosen två gånger och reste sig upp.
- Jaha, sa Nalle Puh.
-Nu fårstår jag, sa Nalle Puh.



Huh, vad
trött man ska vara i dag då!.. Men i går hade jag jättesvårt för att somna, tog väl typ en timme eller nåt, vet inte om det kanske var för att jag inte var speciellt trött egentligen när jag la mig, och som vanligt så kommer man på så mycket att tänka på då man ska sova, om man inte hinner somna innan man börjar tänka så mycket :-P
Sen så vaknade jag runt halv tre i natt och då hade jag varit typ halvvaken innan eller nåt, och typ legat och väntat på att klockan skulle ringa för att jag inte kände mig speciellt trött. Var väl i nån halvdvala sådär.

I käll ska jag i alla fall åka och anmäla mig till klassen. Så får se om det blir på lördag jag börjar då.

Hmm, känns som det är jättelänge kvar tills jag slutar. Jag gillar är inte så förtjust i eftermiddagar då vi inte har nåt särskilt för oss, för då har vi liksom inget speciellt att göra, vilket får tiden att gå segt.

Ne dax att gå och plocka upp lilla Alice kanske?

Just ja, höll på att glömma det jag tänkte skriva lite om. Alltså, Clara är så himla blyg! Ibland gör det mig inget, men ibland tycker jag det är så jobbigt. Som i dag på biblioteket, hon kan inte gå fram själv och hämta ett instrument, även om hinken/korgen bara är någon meter framför oss, utan jag måste hålla henne i handen. Och så i dag då vi var klara med instrumentet så sa jag åt henne att gå fram och lägga tillbaka det (vi var på storytime). Hon stod typ alldeles framför mig och sen så var det en vuxen som höll i hinken som tog det av henne och Clara vänder sig om och typ springer in i min famn och ser nästan ut som att hon håller på börja grina.
Sen höll Alice och Clara på att leka med en tavla, så kommer det en pojke som också vill leka med den. Och alla tre fick ju plats och den är ju till för alla barn, men Clara flyttar på sig och tycker inte att hon får plats och blir hur ledsen som helst även fast jag säger att hon får plats och så. Sen går vi en bit bort där det finns mer leksaker, och så behövde Alice mig lite så jag vänder mig om och går mot henne. Och så börjar Clara verkligen grina hur mycket som helst. För att jag typ gick iväg ett par meter och hon inte såg mig. Hejja. Stackars flicka när hon ska börja skolan till hösten!
Men jag gillar henne ändå, min lilla Clara. Och hon tycker om mig med :-D

Ne nu ska jag gå och hämta lilla Alice!

Kommentarer
Postat av: nathalie

it sounds så "jobbigt".. haha.. Hope you can treat that soon.. Hare bra!

2009-03-18 @ 14:45:41
URL: http://dealskardig.blogg.se/aupair
Postat av: Anonym

Tihi, du är min lilla älsklingplutt och jag vill att du ska komma hem nu så jag kan bita dig i tån :D Åh, vi åker till Thailand nu!

2009-03-18 @ 17:36:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0