Tisdag 24/3

Men gissa om jag har någon jäkla lust att slänga min jäkla dator i väggen. Vad har den för problem? För det första pallar den ju ingenting, den väljer att lägga av om den tycker att det blir för mycket, vilket inte är mycket. Iband stängs internetrutorna bara ned, likaså msn. Men just nu är det inte det som gör mig så less. Nu kan jag inte öppa upp musikpanelen (har ju linux), då kommer det upp någon ruta om nå mailgrejs. Jag fattar nada! Har startat om datorn två gånger i hopp om att det ska försvinna, men icke. Typiskt, eftersom jag för en gångs skull skulle ta mig tiden att byta låtar på ipoden. Suck. Jag blir så arg på min lilla fjutt dator.


Wtf? Jag vill väl inte öppna nå konto? Suck...



Tisdagkväll,
och jag sitter här på min säng med mitt te, fortfarande osockrat! Har varit in till Dupont Circle ikväll och hämtat min mobil som jag glömde hos Nathalie i söndags, tack så mycket Nathalie :-D
Jag var väldigt nära på att köpa en jättegod varmchoklad på Krispy Kreme, men jag lyckades lägga band på mig själv, haha!

Dagen har varit, hmm, tröttsam. Kom i säng lite senare än vanligt igårkväll, och så har Alice varit på ett grinigt humör i dag, och likaså Clara, lite då och då. Men vi har i alla fall varit på biblioteket på storytime i dag och då skötte dom sig utmärkt. Sen så hade vi ju även en till playdate med Amanda och hennes flickor i eftermiddag, även denna gången på lekparken, och de var glada och lättsamma då med!
Märks att Clara börjar komma in i trotsåldern... I går till expempel sa jag åt henne att skynda på lite när vi skulle gå till bilen, annars skulle jag bära ned henne. Så gick hon lika sakta ändå, så då bar jag ned henne. Nehepp, då skulle hon promt gå tillbaka och upp för de där tre stegen som jag lyfte ned henne från. Barn.. :-P
Sen i dag när jag skulle ta på henne sovablöjan så började hon sparka och vrida sig och hålla på, sen när blöjan var på skulle hon ta på sig byxorna själv. Visst tyckte jag, men så höll dom på bli bakochfram, så då tyckte jag att vi skulle vända på dem. Och det tyckte inte hon. Så det slutade med att jag bar upp henne till hennes rum, till hennes säng utan byxor på. Så gav jag henne byxorna, och hon kastade iväg dom. Så gav jag henne dom igen och gick därifrån. När jag senare kom in för att väcka henne, för vi skulle på playdaten, så hade hon tagit på sig sin pyjamas. OCH hon hade vänt på blöjan så den var bakochfram. Snacka om att verkligen vilja göra tvärtom när man är på tjurhumör :-P

Hur som haver, dagen har varit fin. Fortfarande molnfritt och härlig sol. Dock har det varit rätt kallt, i alla fall på förmiddagen. När jag klev upp var det till och med ca -3 grader. Men på eftermiddagen var det riktigt skönt ute, lite varmare :-)

Min nacke har börjat värka halvt om halvt. Eller inte värka, men min vänstra sida stramar/ömmar när jag vrider på huvudet. Hoppas jag inte håller på få nackspärr eller något. Men jag skulle garanterat behöva en massage, känns som jag är väldigt stel och skulle behöva mjuka upp mina nackmuskler, eller något, jag vet inte ;-P Sanne, när du kommer får vi leka massörer ;-)

Hmm, tro om jag har nå annat att dela av mig av? Imorn är det onsdag, vilket innebär gymnastik. Vissa stunder har det känts som det varit onsdag redan i dag, det gillar vi inte.

Måste ta och röja upp lite på min byro ser jag. Det börjar samlas lite prylar där, som jag inte har orkat lägga någon annan stans än där. Förmodligen kommer allt få ligga kvar, fast mer i en hög i stället för utspritt, kanske kanske!

Upptäckte även nyss att min mesetub börjar bli allt plattare. Den är ju snart tom. Jag undrar om det är fler än jag som ätit av den (tänker på om flickorna fått på sina smörgåsar), eller om det helt enkelt bara är så att jag har ätit väldigt mycket mese? Jaja, gott är det i alla fall :-D och det gör ju absolut ingenting om någon annan äter av den med!

Ne tänk vad man kan få ihop av egentligen ingenting, av massa meningslöst (?) babbel. Och nu har jag inte så mycket mer at babbla om, och jag ser att klockan är rätt lite, så då borde jag väl kunna ta mig tid att byta ut lite music på min ipod?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0