Tisdag 3/3

Haha, jag är klantig! På hemvägen från Dupont Circle (ja jag bestämde mig för att åka dit när jag slutat för att höra mig för lite mer om klasser) så sitter jag på metron (alltså tunnelbanan), lyssnar på musik, kollar på allt folk, kollar ut genom fönstret, ja sånt som man gör när man bara sitter och åker. Så ser jag en film på väggen utanför som jag aldrig sett förut, eller reklam ska jag väl säga. Sen så börjar jag tänka lite.. Alltså redan efter fyra stationer borde jag väl ha märkt att jag åker åt fel håll?! Haha omg. Redan efter två när tåget stannade på metro center borde det väl ha klickat för mig att jag åker i fel riktning? Men icke. Så, när tåget stannade på fjärde stationen från där jag klivit på och jag kollar namnet på stationen, och har inte en susning om var jag var så var det ju bara att hoppa av och gå över på andra sidan för att invänta nästa tåg mot mitt håll.
Jag kan inte säga om det hela berodde av trötthet eller av "stress". Kanske av båda. När jag väl "checkat in" mig så trodde jag väl att jag gick ned på rätt sida och så var det tåg som redan stod där och jag verkligen skyndar mig ned för rulltrappan och skyndar mig på tåget. Så det kan gå...

Hur som haver.. Ska jag ta och läsa engelskan på lördagar (vilket jag måste), så vill jag gärna få bort halva av min 6 credits, och för att "läsa" tre credits ska jag alltså studera i 7 veckor (7 lördagar), från klockan 9 - 13.40! Känns inte så lockande precis, men men, det är ju trots allt bara sju veckor och inte längre. Men, det är sju lördagar, lördagsförmiddagar. Då man vill sova. Fast det kvittar ju egentligen då man inte kan sova mycket längre än barnen i det här huset ;-P

Kan inte släppa att jag åkte fel med metron! Det jobbiga var bara att det var kväll och jag ville komma hem så fort som möjligt ;-)



I dag
är det alltså tisdag. Och av någon konstig anledning känns det som det är onsdag - jobbigt! Men dagen har i alla fall varit bra. Emma har varit och är fortfarande på jobbet, så skönt att bara vara själv med flickorna! Vi har varit och lekt på rummet, varit ute och lekt lite, tagit en promenad till biblioteket (ett "nytt" som jag inte varit på förut). Det har varit jättefint väder ute med blå himmel, dock lite kallt, men inte överdrivet. Var runt -10 när jag klev upp i morse..
Men nu är jag hur trött som helst, och klockan är bara tjugo över fyra, funderar på att lägga mig och vila ett tag innan flickorna vaknar. Sen funderar jag på om jag ska ta och stoppa dem i badkaret, eller om vi kanske ska ta och gå ut igen. Vi får se vad de vill göra :-)
Så måste jag även säga att jag har haft ett par jätteduktiga flickor i dag. hittils har jag inte haft lika många blöta par byxor som i går. Bara ett par efter Alice, men så fick jag även byta Claras byxor då hon blev jättegrinig för att jag sa att hon inte behövde byta för att hon var torr. Så har Alice på eget initiativ bajsat på toan! Wohoo, överlycklig för att jag slapp få ett par bajsiga trosor!

I kväll har jag ingen aning om vad som händer. Hade planerat att ta en promenad in till Bethesda för att eventuellt boka en tid hos frisören. Får se om jag orkar. Eller så skulle jag kunna åka in till Dupont Cicle för att höra om helgklasser. Äh jag vet inte. Jag vill gå på bio! Jag kommer få abstinens besvär när jag kommer hem till Sverige tror jag ;-)





Ingen är perfekt

Ty fastän Ugglan var vi på många sätt och kunde läsa och
skriva och stava itt eget namn GUGLA, gick det i alla
fall alldeles på tok med besvärliga ord som MÄSSLING
eller ROSTAT BRÖD.






Kommentarer
Postat av: nathalie

what about a perm and movie on saturday? and maybe some lunch too ;) haha..

2009-03-04 @ 03:54:48
URL: http://dealskardig.blogg.se/aupair
Postat av: Eva W

Jag hade också onsdag igår. Vad lång veckan känns när man kommer på att det var fel... :-) Kram E

2009-03-04 @ 07:45:34
Postat av: Frida

Eva: Men ja det gör den, det är ju bättre om man ligger en dag efter än en dag före med :-) kram

2009-03-04 @ 20:28:14
URL: http://nannafrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0