Lördag 2/5

I dag hade jag min engelska klass. Gick hyffsat, tycker det är rätt intressant att vara där! Fast jag var tröttare än vanligt i dag, la mig ju rätt sent.. :-P Hmm, funderar på att fortsätta läsa åtta veckor till så jag får undan alla mina credits. det enda är att jag kommer måsta lägga till ca $140 själv eftersom efter nästa fyra-veckors period så har min familj här betalat $500 åt mig. Men, det är inte så farligt, skulle väl få lägga till ännu mera ifall jag skulle läsa något annat.

Efter klassen kom Nathalie och mötte upp mig. Så gick vi till postkontoret och sedan till Bertucci's och käkade lunch. Och MUMS vad gott det var. Och jisses vad mätt jag blev. Fick ju bröd och sallad och sen maten, och det var ju inte små portioner, och eftersom det kostade lite mer än typ McDonald's så ville man ju käka upp allt ;-P det var i alla fall jättegott!
Efter maten promenerade vi iväg till HairCuttery för jag hade bestämt mig för att klippa håret! Vet inte resultatet än eftersom hon kletade i någon hårmask som ska sitta i över natten, för mitt hår är så himla torrt och slitet. Känns så trist, mitt hår har alltid varit så mjukt och så, och nu är det torrt, slitet, skadat. Allt. Så tappar jag jättemycket hår med, för det liksom går av, sa hon. Hejja, vad kul! Nåja, är ju en erfarenhet i alla fall. Om några år si så där hoppas jag att mitt hår är återställt ;-P Fast, vem vet, en dag kanske jag får för mig att klippa kort, och då kanske allt som återstår från permanenten försvinner ;-) Jag skulle faktiskt nästan kunna tänka mig att klippa kort (alltså inte kortkortkort), i någon lite mer busig frisyr så där! Kanske kanske?

Sen gick vi i alla fall tillbaka och så satt vi och snackade ett tag och hade inte en susningen om vad vi skulle hitta på. Slutligen bestämde vi oss för att leta reda på Target i Columbia Heights. Slutade med att vi fick ta metron. Jag var på jakt efter en bra bikini att simma i, så att man inte tappar badtrosorna. Jag kom i alla fall därifrån med ett par Converse bikinitrosor och en jätteskön sportbh! Det gör inget om man simmar i en sån vah?! :-P

Nu sitter jag mest bara och väntar på att klockan ska bli lite mera så Dani kommer. Ska vi se någon film :-)

Lite pics:


Lie ;-D



Underbart smaskigt bröd och någon "dressing" som man doppar det i!



Sallad!



Maat!



På spaning efter Target!



Mina köp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0