Måndag 25/5

Helgen har varit toppen! En lång och skön helg, eftersom jag har varit ledig i dag! Känns som det har varit söndag i dag, det är skönt. Ah, bara fyra dagar kvar och sen är det helg igen ;-)
Hur som helst, tillbaka till helgen och varför den varit så bra!
Fredagkväll: det blev träning med med Dani och sen bio. Vi såg på "Night at the museum" tvåan alltså! Den var väl okey. Rätt rolig då och då, men jag har sett bättre!
Lördag: Först engelska (nu har jag bara sex veckor kvar och sen bör jag vara klar). Så mötte Nathalie upp mig och vi åkte hem till mig och käkade lunch och så. Sen åkte vi in till Chinatown för att mumsa glass från Häagen Dazs. Så gick vi och satte oss på en trapp i värmen och smaskade så gott! Sen gick vi och letade efter en mataffär för jag skulle köpa frukt och det tog ett litet tag, så när vi var klara var det dax att åka för att kika på teatern, "A Swedish Tiger", igen. Den var riktigt bra den här gången med, även fast vi lyssnade lite mindre, och så gjorde dom en del nya saker. När teatern var slut sa Göran "Where are my swedish friends?", och det var ju oss såklart han menade. Så snackade vi lite, han sa åt oss att komma med backstage, haha, och ja, vi pratade ett tag. När han och hans spelarkompis slutligen skulle gå och ta sig ett glas (jag stod och pratade i telefonen) så kom han för att krama hej då, så fick man även en svettig puss på kinden. Ni ska bara veta vad svettig han blir där på scenen, ojojoj, helt igenomdränkt, typ. En vild teater!
Sen var det dax för mig att ta mig in till Bethesda så fort som möjligt för jag skulle åka med Dani någonstans i Virginia, till hennes kompisar för vi skulle sova hos en av dem.
Söndag: Upp klockan 6.30 för vi skulle åka till stranden, Rehoboth Beach i Delaware! Det var jag, Dani, Tanja och Karo. Alla från Tyskland utom jag. Men dett gjorde ju inget, de är bra på att prata engelska med varandra! Alla de har ju varit här rätt länge, 2-3 år eller så. Var en rätt lång bilresa, men vi kom fram efter kanske ca 3 timmar eller så. Vi hade ju kunnat haft bättre väder, men det var varmt och skönt och det regnade ju inte. Var molnigt men det gjorde inget. Tror det bara var bra för annars hade man brännt upp sig! Har fått bikini ränder ändå :-) Det var alldeles lagom varmt ute, man svettades inte då man låg och solade och man frös verkligen inte. Så det var jätteskönt! Vattnet i Atlanten var dock rätt kallt men vi badade ändå, eller i alla fall jag och Dani! Har fått en del skrapsår på mina ben efter att ha åkt under vattnet på grund av vågorna, haha! Men kul hade vi. Var jättemysigt där! Ett tag gick jag och Dani omkring för att kolla i affärerna som låg uppe ovanför stranden, och det bästa av allt var att det var tax-free, annars överallt annars här i landet måste man ju betala extra på det man köper, vilket är lite drygt.. Jag köpte i alla fall en rosa kofta och ett 750-bitars puzzel med tecknade katter på. Vet dock itne när jag ska bygga det, typ när jag kommer tillbaka till Sverige igen!
Sen åt vi i alla fall hamburgemiddag på ett ställe som heter Five Guys, var mumsigt! Och efter maten bar vi av hemåt igen, med ett stopp på McDonald's för lite glass.
När vi kom tillbaka till Tanja som vi sov hos bestämde vi oss för att bada i "hennes" pool, trots att klockan var rätt sent, men det var fortfarande varmt ute. Det var mysigt, och skönt. Vi höll på att hoppa och tönta oss en massa, och det var så himla styggt att Karo badade naken och höll på hoppa från trampolinen och så, haha! Vet inte hur länge vi badade, men vid ett tror jag att jag och Dani åkte hem till henne i Bethesda och vid klockan två somnade vi gott!
Åh, var så skönt och kul att vara på stranden!
I dag, måndag har vi väl inte gjort så mycket. Vi sov till ca klocakn ett, tjugo över ett. Snacka om skönt att sova ut! Vad har vi gjort i dag egentligen? Vi åkte och hämtade träningskläder åt mig, vi åkte en sväng till Montgomery Mall och jag inhandlade en tunn, vit, mysig kofta från Macy's, värsta kanonpriset. Den kostade från början 29 dollar om ja minns rätt, och jag fick den för typ 5! Sen blev det en smoothie för mig med. Sanne, du vet den där asgoda super fruit smoothien. Och den smakade lika bra den här gången med!
Sen åkte vi hem till Dani för hon behövde jobba ett tag, vi tog flickan som hon tar hand om (och pojken) till hennes simskola. Senare vid halv åtta bar det av till gymet. Känns skönt. Sen blev det macka på Starbucks.

Ne oj vad tiden har runnit i väg! Var dax för sängen för länge sen, typ. Har inte tid till att lägga in bilder nu så det får bli ett litet bild-inlägg i morgon i stället (i morgon för mig, lite senare i dag för er där hemma i Sverige)!

Godnatt och herrå!


Just ja!
Såg även delfiner igår. Fast bara ryggen på dem. Haha jag trodde först det var en haj som simmade när jag såg ryggfenan, men så var det i alla fall tydligen delfiner. Det var kul! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0