Måndag 4/5


Haha jag kan inte hjälpa det men jag diggar bilden! Jag hade börjat rita ögon och så gick jag för att skära upp vindruvor åt flickorna (vi satt och ritade), så ropar Alice sen och är jätteglad och visar upp teckningen. Haha åh, det var så kul :-D


Även den här dagen har bestått av regn, regn, regn. Men den har flytit på ändå. På förmiddagen lekte de med lera och ritade, så kom Sharon och efter ett tag åkte vi till biblioteket. Där hölls någon musikklass som vi deltog i. Det var för barn i Alice och Claras ålder, det var riktigt kul. De sjöng, dansade och spelade instrument. Är så himla kul eftersom Alice är så himla oblyg. När vi alla satt i ring och sjöng så höll hon på dansa omkring i mitten, så roligt, och hon tyckte det var så kul! Dit ska vi fortsätta gå i fem veckor till :-)
Sen blev det till att åka hem och käka lunch. Och sen sova middag.
Nu Älskling, kommer vi till den delen varför jag, för ovanlighetens skull inte var vid datorn. Var nämligen så att efter att jag ätit upp så kom Earl (nu har Emma gått tillbaka till jobbet, tre dagar per vecka tror jag) och gav mig Noah, jag tror för att han skulle äta. Så efter ett tag började han bli lite grinig och ville inte längre sitta framför datorn. Så då klev jag upp och så somnade han. Så la jag mig i soffan och han sov och sov och sov. Trodde att Earl skulle komma och ta honom, men han gick ut och satte sig på verandan med datorn. Jag slumrade till en sväng med, men med en pratandes Clara på övervångingen och en snarkandes Noah gick det inte så bra att sova. Och i drygt två och en halv timme låg jag där med honom! rätt mysigt men jag ville ju ha datorn :-P Fast sista dryga timmen eller så var det bara en pina att ligga där, jag var så in i nordens kissnödig, och vad skulle jag göra liksom, ville ju inte att Noah skulle vakna!
Sen vaknade Alice och jag såg min chans att gå på toa och sen hämta henna, så tänkte jag att jag skulle lägga ned Noah i förhoppning att han inte skulle vakna. Och då kom Earl in och sa att han kunde hämta Alice för Noah såg ju ut att ha det så bekvämt hos mig. Haha åh jag tror jag skulle dö! Så gick jag och la mig med honom igen. Efter en stund upptäckte Alice oss och kom och tittade. Hon var såå duktig, hon viskade och var jätteförsiktig! Men så ville hon också komma upp på mig, och så klart klättrar hon upp och sätter sig rätt nedanför magen. Jisses vad jag fick spänna mig! Efter bara en stund lyckades Noah vakna, frmodligen för att alla vi (alltså Alice, Clara och Earl hade kommit in dit. Haha Alice till Earl: He woke up because I touched him", med världens flin ;-) Men, för mig gjorde det inte så mycket! Fast i fortsättnignen blir det väl inte så mycket mer ha honom sovandes på magen för att Emma vill att han ska lära sig sova middag själv så det inte blir som det blev med Clara, tydligen. Hon kunde inte sova om man inte höll i henne..
Oj vad mycket babbel det blev nu!

Det blev ingen morgonpromenad imorse heller. Allt detta regn, och tydligen ska det fortsätta hela veckan. Men, ska ställa klockan imoen med så får vi se om det regnar eller ej :-)
Jag var i alla fall på gymet ikväll. Riktigt skönt. Gud vad jag älskar att vara där. Fört var jag på maskinen i en halvtimme och sen simmade jag i ca en halvtimme. Så jobbigt då jag hela tiden kommer ikapp den som är framför mig :-PMen skönt som tusan var det. Blir träning imorn med. Sen på onsdag får det bli vila och sen på torsdag blir det träning med Dani igen :-)

Ne nu måste jag lägga mig och sussa! :-)

Kommentarer
Postat av: kenka

Men uscha, det lät inte alls roligt :( Du måste väll kunna säga ifrån nästa gång? Eller blir han sur då? =| Åh, jag älskar dig mest av ALLT!

2009-05-05 @ 08:57:38
Postat av: Amanda

Har du börjat ta hand om lillkillen nu?!

2009-05-05 @ 18:44:41
URL: http://amandabragee.blogg.se/
Postat av: SannePrutt

Asså fyå när jag tittar på bilderna från när jag var där så blir jag alldeles tårögd. Sakna, sakna, SAKNA!!

2009-05-05 @ 20:58:01
Postat av: Nathalie

vilken söt bild :)

och du är grymt bra på att rita ögon. haha

2009-05-05 @ 22:23:45
URL: http://dealskardig.blogg.se/aupair

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0