Semester

Försöker komma på nå semesterplaner här, men det går inte så bra. Fick ju reda på i dag att jag ska ha min sista semester-vecka nästa vecka då Emmas föräldrar kommer på besök igen, för Noah ska döpas nästa söndag, den 7:e! Men så får jag bestämma om jag vill ha ledigt hela nästa vecka eller om jag vill ha tre dagar och spara två dagar till i augusti. Jag vet inte hur jag ska göra, men det lutar åt att dela upp det så jag får en lång-helg i augusti! Men då kommer vi ju till den punkten vad jag ska göra. Jag menar, jag vill ju inte bara sitta här och hecka när jag har ledigt, jag vill ju ut på nå skoj, men nu är det ju så snart så det finns ju liksom inte någon direkt tid för att planera någon resa eller så + att jag heller inte har sparat nå pengar för nå sånt än.. Nåväl, det dyker säkert upp något. Vill verkligen ta en tripp till Californien, eller till någon strand! Men, hinns det inte med så har jag ju sista månaden med att åka till något ställe som jag vill! Åh jag vet inte vad jag ska göra. Förslag? Kommer vara ledig i fem dagar (helgen inräknad)!

Dagen har varit regnig, men i eftermiddag lyckades vi ta oss ut på en liten cykeltur. Inte jag då men tjejerna cyklade. De har verkligen blivit duktiga sen i höstas då de fick cyklarna, speciellt Alice!
I förmiddags gjorde jag i ordning trolldeg som vi kletade lite med och sen fick den åka in i ugnen i dryga timman! När flickorna vaknat efter deras middagslur var det första de villa göra att måla leran, så vi sysslade med det ett tag innan vi gick ut.
Så här blev resultatet:


En larv som jag gjort och målat, väldigt kreativt vah?! :-P



Claras grejor som hon målat!



Och Alices saker som hon målat!

Kommentarer
Postat av: nathalie

aha där ser man. kommer inte ihåg att du pillade mig i näsan. haha..

Ja just det ja. Men du får ta gröten till middag istället ;) haha

2009-05-27 @ 02:57:07
URL: http://dealskardig.blogg.se/aupair
Postat av: kenka

Åh, trolldegsmasken var söt! :D Tihi, ser nästan ut som mig ^^

2009-05-27 @ 11:06:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0