Söndag 10/5

Glömde skriva förut att Emma och Earl förmodligen hittat en ny au pair som kommer komma sen när jag har åkt hem. Stella heter hon, känns både bra och konstigt! Och i dag då vi satt och åt lunchen så pratade vi om det, typ jag frågade lite om de hade bestämt sig och så, till slut kändes det nästan som det var en avskedsmiddag :-P

Och i dag gick det verkligen inge bra att träna. Det var inte min dag i dag. Var på tok för trött. Allt kändes jättetungt och det gick bara inte, så det blev itne mycket träning. Känner mig verkligen helt slut! Så snart är det dax för sängen för mig!



Åh vet
inte var jag ska börja. Jäkla skitland som inte har arton som myndighetsgräns här. Annars hade jag och Nathalie suttit med Göran Gillinger och de andra och druckit öl igårkväll!
Vi var nämligen på teater, "A Swedish Tiger", som är av honom. Rätt bra och intressant. När den var slut så hängde vi kvar där, kan man säga. Snackade och så, vi väntade väl mest på att han skulle bli klar så vi kunde ta kort, en före och en efter (smink/osminkad). Så vi satt och kikade på när de höll på skruva ner sakerna och så. Så frågade han typ "Vill ni med ut och ta en öl sen eller?". Jahapp, får man komma med det roliga svaret, njaaae. Han ba, nehe vadårå? Så kläcker man fram det "därför att vi är fortfarande minderåriga i det här landet", typ. Men, han frågade om vi ville följa med till bankomaten och så, och självklart, haha! Det var himla roligt. Och jag skulle aldrig i livet kunna tro att han är så pass gammal som han är, skulle gissa på typ 27, men nej nej, han är hela 36 bast!


Jag och en svettig Göran, haha. Inte konstigt som han får omkring där på scenen, det var riktigt bra!



Hihi :-)



I går hade jag ju engelska och sen träffade jag Nathalie. Vi käkade lite lunch och sen for vi hem till mig en sväng och sen drog vi hem till henne. Så blev jag/vi fruktansvärt sugna på glass så vi stoppade till vid Cold Stone och käkade glass, som blev våran så kallade middag!


Glass i stora lass!



Redo för att åka i väg



Väntan på att teatern skulle börja, eller att vi skulle få komma in!



Sen drog vi houseparty långt bort åt fanders. Men det är nog en historia för sig, kan man nog säga :-P



Me!



Så ville vi ha nattkäk, så vi fick gå igenom en drive-thru, första gången jag gjorde det!

Sen började väl inte saker gå riktigt som dom skulle. Haha, vi kom nämligen inte hem förrän, hör och häpna, kvart över åtta, halv nio imorse! Och det var inte vårat fel! Sista tåget skulle gå halv tre på natten, och vi var ute i jättegod tid med att ringa taxi, så vi skulle kunna vara där till kvart över två. Vi ringde, men det kom aldrig någon, vi ringde igen, och igen. Till slut var klockan halv tre, hejja. Efter ytterligare ett tag, efter lite promenad, lite titta inne på 7 eleven och så, så fick vi tag på en taxi som tog oss till metron. Då var klockan typ fyra, och metron skulle åter öppna igen klockan sju! Ojoj, vad man önskade att man låg hemma i sängen. Haha, men nu så här efteråt känns det rätt styggt ;-P


En rätt trött Nathalie kring tjugo över sex på morgonkvisten ;-)


I dag har det varit mors-dag här i staterna. Jag har varit ute med min värd-familj och ätit lunch på the cheesecake factory, mycket gott mycket gott. Och självklart åt vi cheesecake sedan! Mumsfilibabba!
Men det blev snabba ryck, ingen rast, ingen vila. Drog nämligen runt, strax efter nio från Nathalie för komma till dit vi skulle till klockan tio! Men det är väl bra, I guess, så man inet hann lägga sig och vila så man somnade. Men nu är jag väldigt trött måste jag medge. Ikväll ska det bli tidigt för mig, senast klockan åtta ska jag lägga mig, har ju en del timmars sömn att ta igen ;-P
Men än är klockan bara halv tre, och jag funderar på att försöka ta mig an ett gympass och lite simning! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0