Torsdag 7/5

Ojoj vad det åskade och hade sig i natt! Vaknade strax efter tolv och regnet verkligen öste ner! Och jag såg hur himlen och rummet lyste upp flera gånger och det mullrade på där ute! Alltså, det bilxtrade verkligen hur mycket som helst, ochnär det gått ett tag och åskan börjat försvinna började jag räkna hur nära blixtrarna var varandra, och det var typ 11 sekunder mellan dem då, och ännu närmare var det innan. Stackars Alice var orlig, hon skrek på pappa. Själv var jag ju bara så himla tvungen att kliva upp och försöka titta på blixtrarna eftersom jag tycker det är så spännande. Men, genom alla fönster såg jag ju bara träd, hus eller verandataket. Jaja, ca 20 minuter senare var jag tillbaka i min säng igen ;-P

Lilla turen jag och Clara hade i dag då. Vi hade precis kommit in i bilen eftre att ha prommenerat från biblioteket. Och precis när jag satt min så börjar dte regna, och inte lite heller. Verkligen ösregna! Hade blivit dyngsur på en sekund om vi hade varit ute. Lagom tacksam jag är över att vi hann in i bilen!

Nu sitter jag och har mysNoah i knäet. Får se hur länge han är så här tyst och lugn ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0