20-årskris

Idag har jag inte varit duktig på en fläck. Efter lunch var det lite melon och så liite flingor. Men jag hade fortfarande värsta sötsuget så då fick det bli lite pepparkakor och lite andra kakor. Uscha uscha! Det värsta är bara att nu ikväll efter att vi varit ute och käkat tacos så var jag så himla sötsugen då vi kom hem så jag var tvungen att öppna min marabou sommar chokladkaka. Det värsta är att det bara är tisdag. Haha. Och ännu värre är att det är Thanksgiving på torsdag vilket innebär massor av käk. Vilken vecka! ;-) Nåja. Ibland får man väl synda, utöver helgerna alltså! Jag brukar ju vara rätt så duktig. Så länge jag inte slutar röra mig så bör det väl vara lugnt?! ;-)

Jag tror för övrigt att jag håller på dra på mig en liten förkylning. De sensate dagarna har jag vaknat med täppt näsa och de senaste två kvällerna har ena näsan blivit täppt då jag lagt mig. Men det har försvunnit då jag klivit upp. Men det gjorde det inte rikigt idag, eller täppan försvann men jag har ändå varit lite snorig. Och på eftermiddagen var det jättejobbigt att vara ute för det kliades i mina ögon och jag var verkligen så himla trött så jag vet inte om det var därför det sved/killades/irriterades i ögonen. Det var bara jobbigt, som om de var känsliga för blåsten och tårades och irriterades för att jag tyckte jag såg sämre än vanligt. Jag hoppas inte jag blir sjuk/förkyld. Får se hur jag känner mig i morgon, förhoppningsvis är det bättre. Inte för att det är direkt dåligt nu, bara inte riktigt som det ska vara.
På tal om synen så tror jag nästan att jag måste besöka en optiker. Ibland tycker jag att det börjat bli lite svårare att läsa skyltar trots glasögonen, det blir ungefär som då man är trött och läser texten på tv:n, lite suddigt. Men jag vet inte om det är så bara för att det varit mörkt eller om det är så att synen håller på gå ner ytterligare. Den blir ju sämre med åldern även fast man inte tänker på det, men det gör ju jag.
Tecken på "åldersnoja": skyller syn-nedgången på åldern  + jakt efter gråa hårstrån. Haha blir det så då man lämnar tonåren eller är det bara jag som fått mig en knäpp? Eller för mycket egen tid så jag har tid att grubbla på sånt där?!


Tack och hej för mej
.
Jag är så trött. Dags för sängen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0