Dagvill

Vädret här är toppenbra just nu, soligt varmt och skönt! I två dagar har jag suttit och läst och solat en stund på en bänk vid sjön (i shorts och linne). Igår blev det så varmt så jag orkade inte sitta mycket längre än en halvtimme. I dag blev det väl ca 40-50 minuter, sedan tog boken slut!
Min sjätte utläsna bok sedan jag kom tillbaka hit efter besöket i Sverige, inte illa vah?! Eller jo det kanske är illa. Det betyder nog att jag måste skaffa mig ett liv eller något dylikt ;-)
Har bara en bok kvar att läsa, vad ska jag läsa sedan? Får nog bli en sväng på biblioteket eller något, känns ju onödigt att köpa böcker, de väger ju så mycket!

Den här veckan slutar pojkarna tidigt, kvart i ett. Normalt brukar de sluta tjugo över två. Just nu sitter de och gör läxor så det är tyst och lugnt i huset. Men snart måste jag nog gripa in och hjälpa Kaleo, verkar gå trögt. Och så måste vi öva på stavning och sedan är det läsningen.
Sen så har Kaleo fotbollsträning och därefter blir det middag vid kyrkan och så lämna pojkarna där och sen slutar jag!
Fast jag har inte en susning om vad jag ska hitta på då. Lär väl bli datorn i vanlig ordning, och lite rita kanske!

För övrigt, hur kan det komma sig att man en dag har måndag i huvudet och nästa dag tycker man att det känns som torsdag? Det är ju ett långt "kliv". I går (tisdag) hade jag måndag i huvudet, förmodligen för att jag på måndagen hade vart ledig och kanske tyckt att det känts som söndag. Men så i dag (onsdag) tycker jag det känns som om det skulle vara torsdag. Skumt. Borde jag inte tycka att det är tisdag, eller möjligtvis bara ha kommit in i rätta dagsrytm igen? Hehe ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0